По напълно различни програми работиха днес пилотите на Рено Ник Хайдфелд и Виталий Петров. Германецът бе с новата конфигурация на R31, включваща силно ревизирана изпускателна система – по-конвенционален вариант на иновативната с изнесени напред тръби. Подът на автомобила му освен това бе с метални части и е с 4 кг по-тежък от карбоновия.
Болидът на Петров бе с нова предна част на пода и ново предно крило. Той обаче имаше проблем с теч на вода, довел до смяна на радиатор.
Комплексните новости в R31 бяха тествани днес за първи път и инженерите проверяваха всяка подробност в системите. Шефът на тима Ерик Булие изрично уточни още по време на тренировките, че работата по колата на Хайдфелд не се дължи на някакъв проблем, а на желанието на екипа да се увери, че всичко действа нормално. Резултатите се оказаха задоволителни, нямаше проблеми с баланса и бе събрано достатъчно количество данни.
– Изпълнихме предначертаната програма и ще имаме шанс да направим добре обмислено решение накъде да вървим от тук нататък – коментира Ник. – Свърших доста по-малко работа по баланса, тъй като изпробвах новите компоненти. Не направих и серия с повече гориво, каквато нормално изпълнявам, защото искахме да научим възможно най-много за новите под и изпускателна система. Разликата между двата типа гуми е нормална, въпреки ниските температури.
Виталий бе малко по-назад в подреждането, но въпреки това остана доволен. Неговият фокус бе върху аеродинамиката и различни настройки.
– За първи път съм на тази писта, така че ми бе необходимо малко време да я опозная и разбера. Не сме далеч от оптималните реглажи, въпреки прекъсването заради теча – обясни руснакът.