Въпреки, че тим шефът на Рено, Ерик Болие, желае скорошно завръщане в кокпита на Роберт Кубица, сядането на претърпелия през февруари тежък рали инцидент поляк в кола на французите изглежда все по-малко вероятно. Според последните слухове в падока от екипа са решили вече за пилотите си за следващата година и това ще са Витали Петров и Ромен Грожан.
Петров се смята, не само заради своите лични спонсори, но и заради връзките на своята мениджърка Оксана Косаченко в руската политика, за сигурен. Особено след като работите по планираното за 2014 г. състезание в Сочи напредват.
Що се отнася до Грожан, Петров вече потвърди, след като се обърка от въпрос на свои сънародници, питащи го за възможни петъчни тестове на французина, че той ще е негов съотборник през 2012 г.
Шансовете на Кубица, чийто договор с екипа изтича в края на 2011 г., намаляха драматично в последните няколко седмици. Защото просто Болие чакаше първо до 15-и, а после и максимум до края на октомври знак от страна на поляка. Но въпреки позитивните изказвания на хората около Кубица, тестовете на симулатор и в кола от 2009 г. бяха отлагани напред във времето.
„Всичко е готово и на разположение“, потвърди Болие. „Колите от 2009 г. са в гаража и могат да бъдат запалени във всеки един момент. Ние сме готови за него, но все още чакаме и той да потвърди, че е готов. Знам че те са изпълнени с увереност и аз се радвам на това, защото аз съм първия, който иска да види Роберт отново в наша кола. Но никой не може да каже с точност, кога ще стане това. Никой от нас не е видял до този момент медицинско становище, и никой не е видял, дали той ще е възстановен до степен да може отново да кара бързо кола. Преди да видим всичко това, не можем да кажем нищо конкретно.“
От Рено не крият, че не могат да чакат вечно сигнал от 26-годишния поляк.
„За съжаление, трябва да имаме готово решение, в случай, че Роберт не се завърне в нашия отбор.“
Така че варианта с Гросжан е перфектен за екипа, защото така или иначе французина има опит с отбора и освен това не е проблем да бъде изваден от него и оставен като трети пилот в случай, че Кубица се възстанови напълно в скоро време и покаже добри резултати на тестовете.
Това едва ли ще се хареса на Рубенс Барикело, който вече бил говорил с Болие, както и на неговия сънародник Бруно Сена, който в момента кара за отбора и се надява на кокпит там и за следващия сезон. След представянето на Сена през този обаче се заговори, че е много малко вероятно той да кара догодина, но все пак е възможна опция, стига бразилските партньори на Genii Capital да дадат някой и друг милион допълнително.