Рено Спорт F1 се опитват да удължат срока за хомологация на задвижващата си система.
От екипа на френския производител заявиха вчера, че не се притесняват от факта, че днес трябва да представят окончателния й вариант. От немското издание AMS обаче твърдят, че късно снощи Рено са поискали отлагане.
Френският производител доставя двигатели и допълнителни електрически системи на четири отбора в Гран при в момента – Ред Бул, Лотус, Торо Росо и Катерам. Те имат сериозни проблеми от началото на предсезонните тестове. Във Вири-Шатийон се опитват да наваксат с програмата си, но все още изостават спрямо съперниците.
Грижите явно са много сериозни и ще бъдат част от дневния ред на днешната среща на Стратегическата група към Формула 1. Тя трябва да започне в 11:30 часа българско време в Бигин Хил, като на нея ще присъстват шефове на отбори, представители на ФИА и Бърни Екълстоун.
Вчера от Рено Спорт F1 заявиха, че не се притесняват от крайния срок за хомологация.
– Смятам, че от последните години стана ясно, че при въвеждането на нов двигател има известни проблеми с издръжливостта. Те се поправят при нормални правила – честни и поставящи екипите в равнопоставено положение – коментира шефът операции на пистата Реми Тафен. – Вижте последните шест години. Мисля, че във V8 сменихме около 95% от компонентите спрямо началния вариант на агрегата. Сега ще е същата история за нас.
В Бахрейн проблемите със задвижващите системи продължиха. Отборите на френския производител тренираха със занижени режими и не правеха никакви проби на стартове. В падока дори започнаха да се шегуват, че ако някой пилот с различна задвижваща система се класира на грида в Мелбърн зад съперник с Рено, то единственият проблем ще е да не го удари при потегляне!
Тафен твърдеше убедено, че има прогрес спрямо първата сесия на пистата Сахир от миналата седмица:
– Смятам, че направихме доста добра стъпка, защото вече видяхме прилично ниво на представяне. Когато започне карането обаче, се откриват други проблеми. Малко закъсняваме, но ще оправим грижите. Не е като проблемите досега, които бяха трудни за поправяне в даден период от време. Сега трябва да прегледаме данните и да решим всичко. Трудно е, но ще се справим.
На Сахир се носи и друг слух: че лично главният изпълнителен директор на алианса Рено-Нисан Карлос Гон се е срещнал с президента на ФИА Жан Тод, за да му обясни сложността на ситуацията, както и че би било зле за спорта, ако четирите отбора със задвижващи системи на французите са прекалено назад спрямо останалите.