Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рено R31 е радикално различно

Рено R31 е радикално различно

118
0
R31,Рено

Показаният днес автомобил на тима на Лотус Рено R31 e радикално различен спрямо миналогодишния болид на тима от Енстън, който вече 100% е собственост на инвестиционния холдинг от Люксембург Гении Кепитъл и вече няма практически нищо общо с френската компания Рено, на която бе собственост до неотдавна. От Париж все пак за отбора ще пристигат мотори и системите KERS. Екипът ще е спонсориран от Лотус Груп, която е част от автомобилния производител на Малайзия Протон. По искане именно на главните спонсори този сезон Лотус Рено ще се състезава в цветове, напомнящи славните черни болиди Лотус, с надписи на цигарите Джон Плейър Спешъл.

В падока на пистата във Валенсия днес шефът на Гении Кепитъл Жерар Лопес заяви пред микрофоните, че всъщност спорът с другия тим Лотус на Тони Фернандес, чиято кола бе показана днес рано сутринта, всъщност не бил за никакво наследство и славни традиции, а за пари…

Според европейския бизнесмен Фернандес не искал да се откаже от името Лотус, което тимът му използвал миналия сезон, защото ако го направел, щял да загуби 36 млн. долара от тв-права, полагащи му се от миналото първенство за десетото място при конструкторите.

Лопес е отбягнал да отговори днес на въпроса защо отрича правото на съперниците си да се нарекат Тийм Лотус при положение, че купиха това име от носителя на правата върху него – последният собственик на тима Дейвид Хънт, брат на покойния шампион Джеймс Хънт.

Според шефа на Гении Кепитъл само неговите партньори от Лотус Груп, произвеждащи колите Лотус, имат право болидите им да се казват по този начин.

Цялата история е разказана в последния  136 брой на ClubS1.

Спорът ще се разглежда в британския върховен съд на 21 март и извън него e любопитно, че далеч от политиката тимът от Енстън всъщност е направил един чудесно изглеждащ болид, които няма почни нищо общо с миналогодишната кола.

Всичко е променено – от носа до скоростната кутия, като за първи път от години в предприятието е разработено задно окачване на изтегляне като на Ред Бул от миналата година. Цялата предница обаче е също напълно нова, също в наложения от биковете стил. И предното крило няма нищо общо с ръбестите, но много ефективни форми от миналия сезон.

Любопитно е, че макар системите F-duct вече да са забранени, около основния отвор за въздух към двигателя има по-малки отвори, които, според авторитетни анализатори вероятно ще създават специални налягания в задната част на корпуса според скоростта.

Колата ще започне изпитанията си на пистата Рикардо Тормо утре.