Екипът на Рено получи официално разрешение да започне строежа на планирания си симулатор в комплекса си в Енстън (Великобритания). Цялото съоръжение се обновява и осъвременява, но точно тази конкретна система е от изключително значение заради забраната за тестове по време на сезона. В отбора са преценили, че моментът е подходящ да инвестират в нещо подобно в и работата върви с доста сериозни темпове.
В програмата бе включено и подобрение на аеродинамичния тунел. Построен през 1998 г., той е сред първите от новото поколение тръби. През 2009 г. бяха подменени въртящите се пътеки. В началото на 2011-та работата бе напълно завършена по цялото съоръжение, като в него вече могат да се тестват 60-процентови модели.
Рено бяха също така сред първите екипи, обърнали изключително сериозно внимание на компютърното моделиране и симулиране. В Енстън има специално построено съоръжение, посветено изцяло на CFD (Computational Fluid Dynamics). В настоящия проект обаче бе инвестирано и в нов хардуер именно за този тип изследвания – в по-бърз суперкомпютър, каквито притежават повечето тимове във Формула 1. Той бе инсталиран още през януари и след необходимото технологично време за настройка, вече работи, като освен по-висока скорост е с подобрени показатели и в други отношения като пестенето на енергия например.