Реми Тафен, директорът операции на пистата в Рено Спорт F1, твърди, че Рено са напълно подготвени за Гран при на Бразилия, решаващото състезание за шампионската титла при пилотите.
Рено е доставчик на моторите на Ред Бул, Лотус, Уилямс и Катерам.
Тафен коментира характеристиките на пистата по отношение на двигателите:
– Интерлагос изисква всяка една характеристика на двигателя да бъде на ниво. Работим сериозно, за да предоставим добро управление в средната част на пистата, която е с много извивки. Сектор две, по-специално завои 8, 9 и 10, изискват двигател с добра гъвкавост, за да се избегне превъртането на гумите на излизане от завоите. Този уикенд това ще бъде особено важно заради предвидените мокри условия.
– На дългата права от завой 12, покрай боксовете и до първи завой трябва да има добро ускорение, особено след като има рязко изкачване на пистата с промяна във височината от 40 м. Двигателите ще бъдат на границата на мощността си.
Французинът продължава анализа си с една от основните характеристики на пистата в Сао Пауло – надморската й височина:
– Основната особеност на Интерлагос е общата висока надморска височина. Двигателят Рено RS27 ще има с около 8% по-малко мощност отколкото на писти на морското равнище. Заради това обикновено използваме двигатели на повече километри, тъй като не са толкова чувствителни към мощността.
– Това, че сме на толкова голяма височина има и своите предимства. Консумацията на гориво е доста по-ниска отколкото на трасета на морското равнище. Челното съпротивление също се намалява, защото въздухът, който колите „пробиват” е по-разреден. Това означава, че автомобилите ще изглежда, че са с настройка за високо притискане, а то ще бъде еквивалентно на това на средно ниво на крилото.
Реми Тафен вярва в добре свършената работа от екипа на Рено:
– Не е лесна писта, на която да завършим сезона, тъй като има доста предизвикателства, които трябва да вземем в предвид, но се чувстваме готови и добре подготвени.