Конфигурации с различни нива на аеродинамично сцепление изпробва в днешния ден Роберт Кубица, тъй като с екипа си Рено не бяха сигурни коя точно ще пасне най-добре на R30. Освен това полякът отбеляза, че състоянието на пистата в първите изпитания е било най-ужасното, виждано от него до настоящия етап на кариерата му.
– Сутринта условията на трасето бяха крайно лоши, особено в началото на тренировката. Наложи се да чакаме доста дълго, за да се подобрят поне малко. Като цяло имахме проблеми с липса на прилепяне и изглежда всички имаха едни и същи грижи с гумите в дълги серии от обиколки. Управлението на смесите ще е наистина важен фактор този уикенд – допълни Кубица.
Малко след средата на таблицата (14-и) се класира пък Виталий Петров, който дебютира на канадската писта днес и трябваше да я учи.
– Истинско предизвикателство е, защото трябва да атакуваш и да си агресивен, докато същевременно се пазиш от стените, намиращи се толкова близо до състезателната линия. Свършихме малко работа по настройките за състезанието. Сравнихме и гумите, като при тях представянето се влошаваше рязко в дълга серия, а това може да е проблем в надпреварата – заяви руснакът.
Новите крила за Монреал работят добре и в тима останаха доволни от елементите, допълни главният състезателен инженер Алан Перман.
– Почти съм убеден, че ще ги оставим на колите до края на уикенда. Трудно е обаче да се каже кой тип от гумите има предимство в един тур и трябва да анализираме данните си, за да решим – допълни той.