Днес, 15 ноември 2005 г. /вторник/, се проведе прескноференция по повод официалното обявяване на старта на дейността на Рено Нисан България. На откриването присъстваха Франсоа Фурмон, Генерален Директор за Рено, Нисан и Дачия за Румъния, Молдова и България, Лорен Бернар, Изпълнителен Директор на Рено Нисан България. Стефан Хаджиниколов, Президент на Съюз на вносителите на нови автовобили в България, представители от дилърската мрежа на Рено Нисан България и медии.
Лорен Бернар, Изпълнителен Директор на Рено Нисан България анонсира бъдещите планове за търговската и маркетниговта политика на компанията и представи създадената досега дилърска мрежа. Той представи и бъдещите планове за продажби:
За 2005 година се планират да бъдат реализирани общо 33 000 автомобила. 2006 г. – общо 38 000 автомобила;
През 2006 г ще бъдат осъществени продажби – 2 500 автомобила Рено и 2 500 автомобила за Дачия;
2006 е годината, в която ще се реализират на пазара и 600 автомобила с марката Нисан.
Рено Нисан България:
Алиансът Рено Нисан създаде Рено Нисан България с цел да участва активно на бързоразвиващия се български автомобилен пазар и за да осъществи перспективите от предстоящото присъдиняване на България в Европейския съюз. Филиалът Рено Нисан България е 100 % собственост на Рено АД и ще отговаря за следните дейности в България:
• Внос на автомобили и резервни части за марките Рено, Нисан и Дачия
• Дистрибутирането им към дилърска мрежа, която е изградена според стандaртите и изискванията на трите марки – Рено, Нисан и Дачия
Рено Нисан България е новият вностел на Рено, Нисан и Дачия за България, който стартира своята дейност на 24 Септември 2005 г.
Мисията на Рено Нисан България е да стимулира търговската дейност и да разработва и реализира ефективни маркетингови стратегии за всяка от трите марки. Изборът на партньори, каквито са представителите на новата дилърска мрежа на Рено, Нисан и Дачия, поставя начало през септеври 2005 г. в съответствие с Европейските норми, регулиращи дистрибуция на нови автомобили. Рено Нисан България управлява напълно функционираща дилърска мрежа, която да осъществявa продажбите и сервизирането на автомобили Рено и дилърската мрежа за автомобили с маркaта Нисан.
Филиалът ще управлява и дилърската мрежа за марката Дачия, която е в процес на изграждане. Планът на компанията е дейността й да стартира януари 2006 г.
Рено Нисан България стартира дейността си с екип от 10 профилирани специалисти. През 2006 г. екипът ще се разшири до 15 професионалисти.
За 2006 г. целта на Рено Нисан България е да достигне 15% пазарен дял за трите марки, следвайки ръста на продажби на Алианса Рено Нисан в световен мащаб.