Екипът на Рено ще гони класиране и на двамата си пилоти сред най-бързите 10 състезатели в квалификацията на Албърт парк, където този уикенд ще се проведе втори кръг от световния шампионат във Формула 1. Главният състезателен инженер на тима Алан Перман разкрива какви са изводите от първия старт в Бахрейн и очакванията за Австралия в интервю, предоставено от пресофиса на тима.
– Алан, какво научихме за R30 в първата надпревара?
– В Бахрейн очевидно бе първото състезание, когато R30 бе подложен на толкова високи температури и бе чудесно да отбележим, че това не доведе до каквито и да било проблеми за автомобила и системите му. Научихме много за гумите, как да ги използваме, как да се грижим за тях по време на дълги серии. Фактът, че Роберт [Кубица] финишира също ни донесе значително количество информация за поведението на болида в състезателна дистанция, когато горивото непрестанно намалява.
– В каква посока са насочени усилията на отбора за подобряване на представянето?
– Преглеждаме всички области, но не е тайна, че аероприлепянето все още диктува много неща в F1. Работим по някои слабости от механиката, но това е по-дългосрочен проект и ще изминат няколко старта преди да се появят новите компоненти по окачването.
– Как се установи Виталий [Петров] в отбора по време на първия уикенд? Доволни ли сте от неговото представяне?
– Виталий не изкара най-добрата зима, нямаше късмет с времето по време на тестовете и това означаваше, че през дебютния уикенд имаше сериозно обучение. Трябваше да свикне с много неща. Но макар състезанието му да бе доста кратко, той бе много горд от представянето си. Направи отличен старт, като от 17-и отиде 11-и, демонстрира чудесно темпо в началните обиколки до момента, когато се счупи окачването. Ясно е, че остана разочарован от изхода, но въпреки това на лицето му имаше голяма усмивка. Постигнатото в Бахрейн със сигурност ще повиши увереността му преди следващия старт.
– Какво е мнението за Роберт?
– Срамота е, че той бе ударен още в първия тур и това напълно съсипа състезанието му. Свърши наистина прекрасна работа, за да се пребори за 11-а позиция в надпреварата. Вървеше с великолепна скорост – колкото Мерцедес-ите и Макларън-а на [Дженсън] Бътън. Ясно е, че не сме на нивото на Ферари или Ред Бул в момента, но представянето в Бахрейн ми дава увереност, че сме в състояние да се борим за точки.
– Какви са предизвикателствата на Албърт парк от гледна точка на настройките?
– Това е на писта, на която е необходима добра стабилност при спиране, тъй като в зоните за спиране е доста неравно. Нужна е добра тракция, защото голяма част от обиколката е с шикани на втора и трета предавка, а там е важна смяната на посоката. В последната част на тура автомобилите са податливи към дестабилизация на предницата, особено в последната крива при излизането на правата пред питовете.
– Какви са новостите за този уикенд?
– Имаме някои нови аерокомпоненти за Мелбърн, които би трябвало да подобрят малко представянето. Разполагаме с ново предно крило, нов елемент на задното, като те като цяло оказват положително влияние върху цялостното аеропритискане.
– Пистата ще пасне ли на болида?
– Според мен да, защото Албърт парк е сравнително неравно трасе, а нашият автомобил се справя на такъв тип писта. В Бахрейн видяхме, че Роберт и Виталий бяха бързи в новата част на Сахир, а точно там имаше много бабуни.
– Какви са целите?
– Целта е и двамата състезатели да стигнат последната част на квалификацията. Според мен е реалистична с оглед на конкурентоспособността ни. Ако успеем да направим това, би трябвало да сме в състояние да се борим за точки.