Екипът на Рено във Формула 1 вече търси заместник на Роберт Кубица, който претърпя сериозна катастрофа миналата неделя по време на участие в рали и до момента не е ясно колко време ще отнеме възстановяването му. На поляка му предстоят още операции, като лекарите тепърва ще установяват до каква степен е възстановена функционалността на дясната му ръка. Дори най-смелите прогнози досега са за поне половин година отсъствие от пистите. Затова и въпросът кой ще заеме кокпита на Кубица се обсъжда вече няколко дни, макар от Рено да няма официална позиция.
Имената на почти всички свободни пилоти (включително и някои ангажирани с договори) бяха спрягани за кокпита на Роберт – извън резервните състезатели на екипа. Дори това на оттеглилия се от Формула 1 и състезаващ се в световния рали шампионат Кими Райконен бе включено в сметките редом с Ник Хайдфелд, Нико Хюлкенберг, Педро де ла Роса, та чак и Жак Вилньов бе споменат в определен момент като възможен вариант!
Шефът на Рено Ерик Булие има до момента едно изявление по този повод и то е, че в отбора обмислят кандидатурите на Бруно Сена, Витантонио Лиуци и Хайдфелд.
Бразилецът стана част от армадата резервни състезатели в Рено, след като не успя да намери достатъчно средства, за да запази титулярното си място в Испания Рейсинг. Най-малкият тим на грида до момента има обявен само един пилот и търси втори, разполагащ със спонсорски средства. Представянето на Бруно във Формула 1 в дебютния му сезон пък бе трудно за оценка, тъй като болидът му бе сред най-бавните. Въпреки това обаче от племенника на Аертон Сена се очакваше повече в сравнение със съотборниците му през 2010 г. Карун Чандок, Сакон Ямамото и Кристиан Клийн.
Лиуци пък отпадна от Форс Индия, където решиха да вземат шампиона в DTM за миналия сезон Пол ди Реста. Италианският състезател е смятан от наблюдатели за един от най-недооценените таланти в Гран при, чийто резултати са негативно повлияни повече от технически повреди, отколкото от липса на качества.
Хайдфелд също няма нужда от представяне, но и при него липсата на ресурси се оказа решаваща, за да предпочетат в Заубер мексикански пилоти, подкрепяни от телекомуникационната компания на най-богатия човек в света (според последната класация на списание Форбс) Карлос Слим.
Големият проблем в Рено е, че целият отбор бе изграден около Роберт Кубица. Полякът демонстрира многократно, че е в състояние да извлече повече от очакваното дори от не толкова бързи спецификации на болида и на него се разчиташе да изведе екипа на следващо ниво в битката във Формула 1. Натрупаният вече сериозен опит на Кубица и скоростта му – призната не само от специалисти, но и от колегите му в падока – го направиха едва ли не незаменим за тима, където са принудени да решат кой все пак ще го замести в кокпита.