Рено ще конструира изцяло нов двигателя за 2019 година в стремежа си да настигне Мерцедес и Ферари по отношение на качествата си на задвижващата система.
През тази година френският концерн отново изостава сериозно в мощността спрямо лидерите, като се смята, че изоставането е над 50 конски сили дори с последната спецификация С.
С най-новата версия на мотора си дори Хонда изглежда изпревари Рено. Последната спецификация на японците дебютира на Сузука в последния кръг от сезона и показа обещаващи резултати в болидите на Торо Росо. От следващия сезон с Хонда ще са и колите на Ред Бул.
Очакваше се Рено да използва сегашната си спецификация C като база за агрегата за 2019 г., но сега управляващият директор на тима Сирил Абитебул заяви, че двигателят за следващия сезон ще бъде изцяло нов.
„Това ще е нов двигател, каза Абитебул относно плановете за 2019 г. – Една от причините за това е, че сме ограничени от структурата на сегашния ни мотор. Затова и представянето на последната ни спецификация С не е достатъчно добро.
Затова почти всичко по агрегата за следващия сезон ще бъде ново. Не само по отношение на хибридните системи, защото там можем да извлечем само малко като мощност и представяне, но и по двигателя с вътрешно горене.“
Според Абитебул 2 компонента от задвижващата система са били проблемни за Рено този сезон. – турбокомпресорът и MGU-K. С последната версия на MGU-K Сирил твърди, че проблеми не е имало, както и с най-новата на турбото. И това е окуражаващо за свършената работа в тима.