Въпреки предизвикателната европейска пазарна среда, Renault Group подсили счетоводния си баланс, продължи да преследва световната си стратегия за растеж и постигна положителен нетен доход от 1,735 млрд. евро. Общите приходи на концерна с 41,270 млрд. (спад с 3,2% спрямо 2011 г.).
– Renault се възползва от растежа на пазарите извън Европа, на които се падат повече от половината й продажби. В трудната среда в Европа, и особено във Франция, групата водеше строга пазарна политика и започна обновяване на своята гама с лансирането на Сlio IV. Благодарение на отдадеността на своите служители, Renault Group преследва стратегията си за световен растеж, като едновременно с това укрепи финансовото си състояние и постигна положителен свободен паричен поток от автомобилното подразделение – коментира председателят и главен изпълнителен директор на Renault Карлос Гон.
Силното нарастване на продажбите извън Европа (+9,1%) не успя да компенсира намаляването на продажбите в Европа (-18,0%). Автомобилното подразделение допринесе 39,156 млрд. евро към приходите, което е спад с 3,7% спрямо 2011 г.
За четвърта поредна година оперативният свободен паричен поток на автомобилното подразделение е положителен. Въпреки отрицателното влияние на продажбите и оперативния доход, целогодишният свободен паричен поток достигна до 597 млн. евро главно в резултат на строгото управление на оборотния капитал. Групата успя да увеличи годишните си инвестиции, достигайки 8,1% от приходите.
Тези резултати, заедно с продажбата на А акциите в AB Volvo през декември 2012 г. за 1,476 млрд. евро, позволиха на концерна да елиминира нетния си дълг. За пръв път от създаването на алианса с Nissan през 1999 г., Renault отчита положителна нетна кешова позиция на автомобилното подразделение от 1,492 млрд. евро на 31 декември 2012 г., сравнено с нетен дълг от 299 млн. евро в края на декември 2011 г.
През 2013 г. европейският пазар остава несигурен и се очаква да се свие с поне 3%, а френският пазар – с 3 до 5%. В световен мащаб се прогнозира ръст от 3% въз основа развитието на продажбите в Китай, Северна Америка, Индия (+11%), Русия (+5%) и Бразилия (+1.5%).
В този контекст, Renault ще продължи да преследва стратегията си за международно развитие. В Европа групата се цели в постигане на ръст на пазарния си дял с лансирането на нови модели (Captur, ZOE, Clio Estate, новия Logan) и пълното влияние на продуктите, лансирани в края на 2012 г. (Clio IV и новото Sandero), подпомагани от устойчива ценова политика.