Продажбите на Европейския Автомобил на 2006 Renault Clio стартират през този месец у нас. Това е третото поколение на модела, чието производство започна през 1990 г, и който е един от бестселърите на френската компания. Първата генерация стана и Автомобил на 1991 г, а спечелването й през миналата година от Clio III е прецедент в историята на Европейския конкурс.
Плавният и елегантен силует придава динамичен облик на колата. В салона, където е премислен всеки детайл, могат удобно да се настанят петима пътници. Независимо от броя на вратите, които могат да са три или пет, вътрешното пространство е изключително голямо за кола, дълга 3,99 м. Идеалната позицията на водача се постига лесно, благодарение и на удобно поставените органи за управление. Предвидени са многобройни функции, които да осигурят комфорта и безопасността при пътуване. Някои системи, като функцията “свободни ръце”, са новост за сегмента.
Колата е построена върху платформата В на алианса Renault-Nissan, а окачването е взаимствано от Renault Megane II. Автомобилът е изключително балансиран при движение, качество постигнато благодарение на голямото междуосие, широката следа и ниския център на тежестта. Аеродинамичните форми са оптимизирани така, че са позволила на конструкторите да подобрят разхода на гориво и да запазят динамичните характеристики близки до тези на предишното поколение, независимо че Clio III е по-голямо и по-тежко от него.
Гамата двигатели е широка и е представена от бензинови и дизелови агрегати, отговарящи на нормите за токсичност Euro 4.
Бензиновите мотори са 1,2, 1,4 и 1,6 литра, 16-клапанни с мощност 75, 100 и 110 к.с. Дизеловата гама е представена от три подобрени версии на 1,5-литровия dCi с мощности 70, 85 и 105 к.с. Скоростните кутии са същите като в Renault Modus. През втората половина на година ще се появи и роботизирана скоростна кутия със смяна на предавките от волана.
Системите за активна и пасивна безопасност, внедрени в новото Clio, са следствие на богатия опит на марката в тази насока. Това е осмият модел на Renault, който завоюва оценка от 5 звезди в краш-тестовете на Euro NCAP, а защитата на деца, пътуващи в автомобила бе оценена с максималните 4 звезди. В стандартното оборудване са включени ABS с електронно разпределение на спирачното усилие EBV и система за помощ при екстремно спиране AFU. Като опция се предлагат електронна стабилизираща система ESP, включваща ASR, система за контрол на поднасянето CSV и контрол на въртящия момент при преминаване на по-ниска предавка.
Заедно с Modus, Clio III е първият автомобил в сегмента, на който се монтират и допълнителни фарове, осветяващи завоите на пътя.
Броят на въздушните възглавници може да достигне до осем, като двете предни са адаптивни, с ограничител на натиска. Предпазните колани отпред са с двойно преднатягане, а за децата от 6 до 10 г. е предвидено място по средата отзад.
На нашия пазар Renault Clio III тръгва с цена от 20 990 лв за базовата версия (1,2 л. бензин), като автомобилите се произвеждат в завода на компанията в Бурса, Турция.