Renault може да продава до 800 000 автомобила годишно в Китай, смята главният изпълнителен директор на компанията Карлос Гон.
Френският концерн в сътрудничество с Dongfeng Motor ще отвори завод във Вуфан през 2016 г. Съоръжението ще е с капацитет 150 000 коли. При наличие на достатъчно търсене, производството ще може да се удвои.
Според по-ранни изявления целта на Renault е да постигне 600 000 – 700 000 продажби на година в Китай. Според Гон обаче тази стойност може да се увеличи, като той включва в бройката и произведените в страната, и внесените модели. Продажбите на бранда за миналата година възлизат на 32 000 коли.
– Renault има 4% дял на пазара в глобален мащаб. Логично е марката да цели достигането на такава стойност и в Китай – коментира Гон по време на автомобилния салон в Париж, цитиран от Аутомотив Нюз Юръп.
Той пресметна, че 4% от пазар за 20 милиона автомобила са 800 000 броя. CEO-то на Renault не посочи срок за изпълнение на тази цел, но бе убеден, че предстои само увеличаване на реализираните обеми, дори на китайския пазар да настъпи стагнация.
Френският автомобилен производител планира да произвежда два кросоувър, компактна и средноразмерна коли в Китай. Те ще имат обща база с модели на Nissan, който вече има установени позиции в страната и джойн венчър с Dongfeng.