• Покачване на продажбите с 15 процента в Западна Европа
• Пазарен дял от 2.3 процента в европейски мащаб
• Вносна автомобилна марка номер едно на руския пазар
• Четвъртата по обем на продажбите автомобилна марка в света
• Моделът Cruze бе отличен с наградата AutoBest 2010 и е ключов фактор в ръста на продажбите на марката в Китай
• Най-добър пазарен дял на марката в България от встъпването й на българския пазар
През 2009 година Chevrolet отбеляза общо 425 874* продадени автомобила в Европа, равняващи се на пазарен дял в размер на 2.3 процента (през 2008 година – 506 433 продажби и дял от 2.3 процента). Марката Chevrolet се представи по-добре от средното развитие на автомобилната индустрия в Западна Европа, увеличавайки броя на новорегистрираните автомобили с близо 15 процента в сравнение с 2008 година (увеличение от 148 868 на 170 591 екземпляра). В изпълнената с предизвикателства икономическа среда през годината Chevrolet постигна рекорден пазарен дял на десет от пазарите на Стария континент.
„На много пазари през последната година успяхме да привлечем нови клиенти, предлагайки продукт с отлично съчетание от качества и цена в условията на напрегната икономическа ситуация„, отбеляза Уейн Бранън, президент и управляващ директор на Chevrolet Europe. „Възнамеряваме да продължим отбелязания през миналата година ръст с нашите нови модели, сред които Chevrolet Cruze, носещ титлата AutoBest Car of 2010 и изцяло новия градски автомобил Spark. Oсвен това, ние ще разширим гамата си от модели с нов семеен ван, с новия Camaro и с изключителния електромобил с удължен пробег Volt„, допълни Бранън.
Chevrolet успя да постигне повече от удвояване на своите продажби във Франция (+132,4 процента) и да ги увеличи в Германия с 40 процента. Абсолютни рекорди по отношение на обема на продажбите и пазарния дял бяха отбелязани в Италия, Германия, Франция, Великобритания, Турция, Австрия и Португалия. Исторически рекорд по отношение на пазарния дял бе постигнат на пазарите в Испания, Полша и региона на Югоизточна Европа. По отношение на обема на продажбите, най-значимите пазари за марката Chevrolet през 2009 година бяха Русия, Италия, Германия, Франция и Испания.
Отличното представяне на марката в Западна Европа бе придружено от остър спад на автомобилните пазари в Източна Европа и особено в Русия. Пазарният дял на Chevrolet в общоевропейски мащаб остана стабилен, независимо от 50-процентовия общ спад в продажбите на автомобили в на руския пазар. По отношение на обема на доставените нови автомобили, през 2009 година марката Chevrolet зае за пореден път лидерското място на вносна марка номер едно в Русия с пазарен дял от седем процента.
Най-продаваният автомобил в гамата на Chevrolet в Европа през 2009 година бе моделът Aveo (91 229 екземпляра), следван от Matiz (82 520 автомобила). В цяла Европа продажбите на новия Cruze (21 048 продадени екземпляра през 2009 година) надхвърлиха и най-оптимистичните прогнози на Chevrolet. Изцяло новият градски модел Spark ще отбележи пазарната си премиера през месец февруари 2010 година.
Обемът на продажбите на марката Chevrolet в световен мащаб през 2009 година надхвърлиха 3.5 милиона автомобила, превръщайки я в четвъртия по отношение на броя на продажбите автомобилен производител в света и най-големия в портфейла на GM. През 2009 година Chevrolet увеличи обема на своите продажби в Китай с 67 процента, реализирайки 332 774 автомобила и превръщайки този пазар в третия по големина за марката след пазарите в САЩ (1 344 629 продажби) и Бразилия (595 500 продадени автомобила). В момента в Китай има 800 000 собственици на автомобили Chevrolet, като около една трета от тях са закупили своя автомобил през 2009 година. Моделът Cruze е призван да изиграе ключова роля в подкрепа на ръста на присъствието на марката Chevrolet на китайския пазар.
През 2009 г. в България Chevrolet реализира 1404 продажби, които донесоха на марката пазарен дял от 5,24%. В сравнение с 2008 г. това представлява увеличение с 0,82%. Постигнатият за изминалата година пазарен дял е най-добрият резултат на марката от встъпването й през 2004 г. на българския пазар. Бестселъри на Chevrolet в България през 2009 г. бяха Aveo и Captiva. Новият глобален модел – Cruze, вече набра скорост и се радва на изключителен интерес и продажби.
* Всички данните са предварителни