Екипите във Формула 1 и ФИА постигнаха споразумение какви мерки ще бъдат предприети, за да се предотврати т.нар. обратно инженерство или копирането на други болиди. Вследствие на това от Рейсинг Пойнт обявиха, че оттеглят обжалването на решението срещу тях. Отборът бе наказан с 400 000 евро глоба и отнемане на общо 15 точки. Причината бе използване на кутии за отвеждане на въздух към задните спирачки, конструирани по неотговарящ на правилата начин.
This issue has been a distraction for us and the other teams, but now we and everyone else can get back to focusing solely on what we’re all here to do: racing hard and providing excitement and entertainment for the millions of F1 fans around the world.
4/4 #F1
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) September 6, 2020
„Приветстваме споразумението на отборите и сме доволни, че ФИА направи така необходимото разяснение на правилата“, се казва в изявлението на Рейсинг Пойнт
„Стюардите и всички страни в споровете отбелязаха, че има липса на яснота в правилата и че не сме ги нарушили умишлено. Сега нещата са поправени и в интерес на спорта решихме да оттеглим обжалването си.“
„Ситуацията бе разсейваща за нас и останалите отбори. Сега обаче всички можем да се съсредоточим върху работата си.“
Сред предприетите мерки ще е забрана за използване на обратно инженерство за конструиране на компоненти, които екипите трябва да създават самостоятелно. Ще бъдат редуцирани възможните източници на информация. Разрешено ще е използването на публично достъпни източници като снимки, направени на състезания и тестове. Няма да е позволено обаче използването на софтуер за превръщането на кадрите в друг тип данни. Забранено ще е и използването на 3D устройства за заснемане на компоненти. Ако два отбора все пак имат подобни елементи, ФИА ще решава дали създаването им е постигнато чрез обратно инженерство или не.
Новите изисквания ще бъдат приложени със задна дата за сезон 2021. Това означава, че ако някой отбор в момента работи чрез обратно инженерство по даден компонент, то трябва да преустанови този процес. Цялата конструкция на болидите за догодина ще трябва да отговаря на новите правила. Използвани през 2019 и първия старт на сезон 2020 компоненти ще бъдат считани за собственост на отбора. Използването им е разрешено.