Редуване на писти и на персонал е новата-стара идея, появила се във Формула 1, за да могат да бъдат включени повече надпревари в календара на световния шампионат без да се губят някои от настоящите стартове. Тази година състезанията са 19 (Бахрейн отпадна заради сложната политическа обстановка в страната), за догодина са планирани 20 – F1 се връща в САЩ на пистата до Остин в Тексас. За 2013 г. има още един старт с договор – втори в Америка (Ню Джърси), а за следващата година е насрочен този в Сочи (Русия). Така календарът се оказва една от най-сложните задачи за изпълнение за предстоящите сезони.
По време на уикенда в Индия – поредната първа надпревара в историята на Гран при – няколко тийм шефове заявиха, че може да не се наложи изхвърлянето на състезания за сметка на новите дестинации. Началникът на Рено Ерик Булие например твърди, че редуването на Белгия с някое от френските трасета би дало възможност на страната му да се върне във Формула 1.
– По този начин няма да се повлияе на броя състезания, тъй като става дума за провеждане през сезон на два европейски кръга. Смятам, че определени Гран при на Стария континент могат да си позволят провеждането на старт веднъж на две години. Така бихме могли да запазим и доста локации в Европа – обясни Булие.
Подобен вариант прилагат Хокенхайм и Нюрбургринг в Германия, макар да продължават да имат трудности със състезанията от Формула 1. В Испания пък има две надпревари – на Каталуния до Барселона и във Валенсия (по улиците до пристанището), където се провежда Гран при на Европа. Каквито и държави да са включени в календара обаче, отборите смятат, че 20 е възможно най-високата бройка и не искат повече стартове за една година.
– 20 надпревари, голяма част от които далеч извън Европа, се отразяват много на отбора и това според мен е горната граница. Вече наближава моментът, когато ще трябва да започнем да взимаме нови хора по пистите. Както в НАСКАР имат повече от един екип – заяви Мартин Уитмарш от Макларън. – Ще стане декември, докато момчетата ни разглобят колите и се приберат у дома. През януари ще сглобяват новите автомобили, следващия месец вече ще са на тестове и после започва нова обиколка на света. А се говори за втора Гран при в САЩ, за още една в Русия, има въпросителни около някои състезания.
Екълстоун например изрази недоволство наскоро от начина на организиране в Корея, докато в Индия бе възторжен от постигнатото там.