Пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо постигнаха най-добри времена в първата свободна тренировка за Гран при на Мексико. Най-бърз бе холандецът, който изпревари съотборника си с почти половин секунда.
Класирането на двамата не е изненадващо с оглед на голямата надморска височина на пистата Ерманос Родригес – 2200 метра, заради която разликите в мощността на двигателите намалява значително.
Много силно се представиха и заводските пилоти на Рено, като Карлос Сайнц зае 3-ото място, а Нико Хюлкенберг 4-ото. Едва 5-и и 6-и останаха Хамилтън и Ботас, а след тях бяха Фетел и Райконен, но и четиримата не направиха чисти бързи обиколки с нови гуми към края на сесията.
Почти всички пилоти се оплакаха от много сериозно износване на типа гуми хиперсофт – след само 6-7 обиколки. А това изглежда ще доведе до много малкото им използване в състезанието в неделя.
В тази тренировка за Форс Индия караше тестпилотът Никола Латифи вместо Естебан Окон, за Макларън зад волана беше бъдещият титуляр Ландо Норис вместо напускащия спорта Фернандо Алонсо. В Заубер Антонио Джовинаци бе в кокпита на мястото на Шарл Льоклер.
🚥 FP1 GREEN LIGHT 🚥
A beautiful day here in Mexico City – Lando Norris (in for @alo_oficial) getting us underway 🙌#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/ge1PY1Pauc
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018
В първите минути пилотите направиха само инсталационни обиколки, като трасето бе много прашно. Едва 17 минути след началото на сесията Райконен записа първия бърз тур с гумите хиперсофт – 1:19.798 мин. Неговият съотборник Фетел го подобри с 1 десета, като германецът изпробваше новия под на болида на Ферари.
#Kimi7 pitting and back to the garage #MexicoGP #FP1 pic.twitter.com/qSDeqAH0YH
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 26, 2018
Вандоорн даде 3-и резултат, на близо 2 сек от Себастиан. Последният обаче се оплака, че гумите му хиперсофт се износват бързо – след само 6 обиколки, и усещането с тях е неестествено. Латифи също се оплакваше от работата на гумите, с които колата му се пързаляше. В същото време Карлос Сайнц поведе в класирането с 1:19.523 с хипермеки гуми. Перес беше още по-бърз с 0.054 сек, преди Верстапен да поведе с първото слизане през уикенда под 1:19 мин за обиколка.
Неговият съотборник в Ред Бул Даниел Рикиардо излезе втори на 0.153 сек, а Валтери Ботас в първия си опит с хиперсофт изостана от Макс на 2 десети. Хамилтън бе значително по-бърз от съекипника си в Мерцедес, което го изведе начело. Времената продължаваха да падат и при следващите си опити Рикиардо и Верстапен окупираха първите 2 места.
Kimi, a little eager through Turn 6, spins, ends up pointing the wrong way #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/RSvcnlKhV0
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018
След пауза от около 20 минути пилотите отново се появиха на пистата с нови комплекти гуми, като с ултрасофт Райконен се завъртя в средната част на трасето. Хамилтън пък се оплака от загуба на мощност. Хюлкенберг и Сайнц от Рено се придвижиха на 3-о и 4-о място с нови хиперсофт гуми.
Верстапен и Рикиардо подобриха още времената си с нови комплекти хиперсофт, като Макс остана начело с половин секунда пред австралиеца. Карлос също постигна по-добро време и мина пред съотборника си. Фетел постави нови гуми ултрасофт, но веднага блокира предните при спирането за първия завой. При Хартли износването на хиперсофт също беше много сериозно, както и при Грожан, който каза, че все едно кара на мокро и няма никакво сцепление.
„The tyres are falling to pieces, guys!“#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/hEZTzZCPSe
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018
В последните минути пилотите в челото не записаха бързи обиколки и това остави Вертапен и Рикаирдо да първите две места, следвани от Сайнц и Хюлкенберг, което остави Хамилтън и Ботас 5-и 6-и. Зад тях се наредиха Фетел и Кими, които изглежда имаха най-много проблеми с гумите от пилотите на водещите 3 тима.