Ред Бул ще загубят най-много от промяната в правилата – в частност тези, забраняващи обдухването в задната част на болидите, твърди техническият шеф на тима Ейдриан Нюи.
Два месеца и половина преди началото на сезона във Формула 1 отборите са в надпревара с времето. Очаква се издръжливостта да е може би най-важния фактор тази година, когато ще се използват нови двигатели и системи за задвижване. Въпросът дали някой ще успее да спре Ред Бул и Себастиан Фетел след четири двойни титли пък отново ще вълнува падока още от предсезонните тестове.
От известно време гениалният конструктор се опитва да намали очакванията към отбора от Милтън Кийнс.
– Няма да има почти никакъв допълнителен ефект от изпускателната система. Турбото така или иначе отнема голяма част от енергията, така че на праткита не остава нищо. Ние може би свършихме най-добра работа по отношение използване позицията на изпускателната система, така че вероятно ще загубим най-много – обясни Нюи.
Според него това далеч не е единственото главоболие. Конструкторите ще имат грижи и около предното крило, което обаче може да се окаже и нова област за развитие.
– Мисля, че голям проблем ще е и тясното предно крило – то е голяма промяна. Отнемането на 100 мм (тоест по-тясно – б.р.) не звучи като кой знае какво, но всъщност е голяма промяна, тъй като на практика страницата ще се падне по средата на предната гума. При това положение едно от големите предизвикателства ще е да възстановим загубите в аеродинамиката в тази част. Не бива да се забравя и монтирането на двигателя и системата за задвижване. Всичко това става много сложно (за монтиране и управление). Работата ни се усложнява два-три пъти в сравнение с труда по V8 – допълни Нюи.