Пилотите на Ред Бул Себастиен Фетел и Марк Уебър бяха най-бързи в първата тренировка преди неделната Гран при на Унгария, която е 12-ти кръг в шампионата на Формула 1 този сезон. Те изпревариха с повече от секунда третия пилот днес сутринта Роберт Кубица. След него се подредиха Рубенс Барикело, Педро де ла Роса и Фернандо Алонсо.
Водещите екипи имаха различна програма, като пилотите на Макларън излязохо само за 2 кратки серии, докато съперниците им направиха повече обиколки в 3 серии.
Противно на очакванията тренировката започна при слънчево и топло време с температура на асфалта – 30 градуса. Още в опознавателните обиколки Ярно Трури получи повреда в мотора и застана до колата си, която механиците започнаха да поправят. Пол Ди Реста зае мястото в кокпита на Форс Индия вместо съсипания от проблеми в Германия Витантонио Лиуци.
В същото за първи път на другата кола в тима за Адриан Сутил за първи път бяха монтирани нов под и ауспуси, обдухващи дифузьора. Любопитно бе, че Фелипе Маса направи първата цялостна обиколка на пистата днес, 20 мин.след началото на тренировката. Той внимателно пипаше педала на газта и спирачките, за да адаптира работата на двигателя си с обдухването на двойния дифузьор на тази писта без бързи завой.
Адриан Сутил също започна работа и бързо свали до 1:26,143 мин. И двамата се прибраха само след по 1 бърза обиколка. Традиционно пистата бе доста прашна и без желаното ниво на сцепление. Следващия пилот който започна рабона на пистата бе Сакон Ямамото, който и този уикенд ще кара вместо Карун Чандок в Испания Рейсинг.
Половин час след началото Хайме Алгерсуари с новия под на Торо Росо подобри времето на Сутил, „отбелязнайки“ така първата година от своя дебют във Формула 1.
На трасето се появи и Марк Уебър, който веднага поведе с 1:24,856 мин., а в следващия си тур слезе до 1:23,396 мин. Следващата обиколка Уебър затвори за 1:22,990 мин, а на пистата вече бе и съотборника му Фетел. Той пък започна с 0,375 мин по-ниско темпо в първата си обиколка. Уебър вдигна още темпото до 1:22,292 мин, като показа че и на тази писта, както в Монако този сезон Ред Бул ще бъде много силен.
Фетел оставаше на над1 сек и явно първоначалните му настройки не бяха така точни като тези на австралиецът, който в следващия си тур слезе до 1:22,060 мин. Но влизайки в ритъм обаче в петата обиколка на серията си Фетел се доближи само на 73 хилядни.
В деветия си тур Уебър отново рязко вдигна скоростта и мина границата от 1:22, на обиколка и направи 1:21,710 мин и с това серията му завърши. Фетел остана на пистата още два тура и бе още по-бърз – 1:21,275 мин.
40 минути след началото на пистита излязоха за пърни серии и Алонсо и Бътън, Хамилтън още не бързаше. Алонсо започна с време над 1:25 в първа обиколка, а Бътън се прибра. Във втория си тур Алонсо записа 1:24,083, но бе на 2 сек зад Уебър! Третата му обиколка бе за 1:23,715 мин. След още обиколка времето му бе 1:22,863 мин. Остана на пистата до края на серията си от 8 тура, но без да подобрява времето си.
Маса също нарави подобна серия серия и стигна 1:23,410 мин.
Михаел Шумахер и Нико Розберг също завъртяха първите си серии и времето на Михаел бе много близо до това на Алонсо.
В същото време обаче Роберт Кубица демонстрира отново добра скорост на Рено на бавните завои, както и в Монако тази година и зае трето място в първите обиколки зад Ред Бул, но почти на секунда под темпото на Фетел.
Ямамато се оплака от проблеми в запалването на двигателя и се прибра в бокса, а механиците бяха готови с колата на Трули. В средата на времето Хамилтън излезе на трасето за своята първа серия и почна с 1:24,075 мин, което така и не подобри. Явно недоволен и той се прибра само след 1 бърза обиколка. Бътън също си бе в бокса и тимът предпочете да се отложи още гума.
Час след началото Уебър започна втора серия от обиколки и поведе с 1:21,177 мин., като изпревари Фетел с 98 хилядни, а бе с вече ползваните единствени твърди гуми за тази тренировса. След още една обиколка стигна до 1:21,106 мин. Фетел имаше същата програма и излезе на пистата, но без да подобрява веднага времето си. Камерите показаха ясво огъването на предното му крило.
Пилотите на Макларън започнаха най-после първата си серии от обиколки, като Дженсън стартира с 1:24,451 мин и в следващата си обиколка бе с темпо – 1:22,444 мин, което вече бе четвърто време и остана неподорено.
На пистата бяха и състезателите на Ферари с вече ползваните си гуми и не бяха по-бързи отколкото в първите серии. Бътън обаче точно вдигна скоростта си във втората си бърза обиколка и пред него на последния завой се завъртя Витали Петров. В същото време Хамилтън още не можеше да вдигне скоростта си и оставаше назад с времето си от първото кратко излизане.
В края на втората си селия Фетел показа отново скорост и пак поведе с 1:20,976 мин. В последните 10 минути и той и Уебър излязоха и за трета серия, без да подобрят скоростта си. Алонсо и Маса, както и пилотите от Мерцедес също завъртяха по още една серия, докато Бътън и Хамилтън направиха вторите си излизания. Алонсо подобри времето си до 1:22,812 но бе все така на над 1,5 от времето на Ред Бул, Хамилтън обаче така и остана с времето си от първия опит, нямаше подобрение и при Бътън.