Отборът на Ред Бул ще използва нови алтернатори в Гран при на Бразилия.
След проблемите на Себастиан Фетел в Гран при на Валенсия и Италия с алтернатора от тима решиха да се върнат на старата версия от 2011 г. Манети Марели в сътрудничество с Рено разработиха нов вариант, който обаче също се повреди – два пъти в колата на Фетел през уикенда за Гран при на Италия.
При това положение бе взето решение да се използва миналогодишната версия, при която подобни проблеми нямаше.
Притеснението в Ред Бул се увеличи значително в САЩ, за където Рено бяха споделили, че най-вероятно тимът ще е с нови алтернатори (всъщност не се получи точно така). Проблем в същия компонент доведе до отпадането на Марк Уебър и няколко души от отбора признаха, че това е повод за тревога преди решителната последна надпревара от шампионата. Шефът на тима Кристиан Хорнер заяви, че се надява RB8 да е с последната спецификация алтернатори на пистата Интерлагос.
– Това е просто притеснение. Точка по въпроса. За съжаление повредата на алтернатора в Остин бе трета за нас. Трябва да го върнем за анализ. Мисля, че други отбори използваха новата версия, затова да се надяваме, че ще я имаме за Бразилия – обясни англичанинът.
Техническият директор на Ред Бул Ейдриан Нюи също изрази притесненията си за надеждността на колата:
– Надеждността е притеснение. За съжаление това е третият ни проблем с алтернатора, който е тиктакаща бомба. Няма как да знаеш кого ще удари. Рено не успяха да намерят правилно решение за него и това, както и цялостната надеждност, постоянно ни се въртят в главите. Колите са много сложни и нищо не може да се приема за даденост.
Директорът операции на пистата на Рено Реми Тафен каза, че за Гран при на САЩ Рено са предоставили и двата вида алтернатори на Ред Бул, но те са решили да не поставят новите от гледна точка на сигурността, защото нямат опит с тях. Той също така потвърди, че ще използват новите алтернатори в Бразилия:
– Много е просто. Ще използваме новата спецификация. Тя премина всички тестове.