Екипът на Ред Бул показа официално новата кола на тима за 2016 г. – RB12. Преди няколко дни Биковете демонстрираха каква ще е цветовата схема на колата на шрезентация в Лондон, а днес разкриха и самото шаси часове преди началото на първия тест в Бараселона.
Колата прилича на тази на Ферари в предната си част с къс и ниско свален нос, който обаче в крайната си част е по-изрязан и изострен спрямо този на Скудерията. Предното крило изглежда много комплексно с много основни елементи, каскадни елементи и малки крилца. Кутиите за радиаторите са доста стеснени в долната си част, което предполага сериозно оптимизиране на аеродинамиката.
С новата кола в Милтън Кийнс се надяват да се върнат към победите, след като през миналия сезон не успяха да спечелят нито едно състезание. Основният проблем беше в слабата и ненадеждна задвижваща система на Рено, носеща тази година името Tag Heuer, която се очаква и сега да е основният недостатък на болида. Тя ще е със спецификация от 2015 г. и със сигурност ще отстъпва много като мощност на Мерцедес и Ферари.
„Очевидно решението за двигателите ни миналата година беше предизвикателство, но ние намерихме решение на време и целият тим работи изключително здраво, за да наваксаме през зимата, заяви спортният директор на тима Кристиан Хорнер. – Гледаме да надградим към значителния прогрес, който направихме по отношение на шасито през втората половина на миналия сезон и да пренесем набраната инерция към първите състезания от този сезон. Надеждите ми са да напреднем истински спрямо там, където бяхме миналата година и да развием колата добре. Това, заедно с надявам се малко по-добро представяне от страна на двигателя, ще ни позволи да се доближим да някои от преките ни съперници.”
Техническият шеф Ейдриън Нюи коментира шасито RB12: „Често съм питан от коя част на колата съм най-доволен, но със стабилните правила в момента е трудно да намериш нова сериозна област, която да разработваш. Опитахме се да се концентрираме с тази кола върху това да постигне един добре свързан пакет от всички части – окачване, динамика, аеродинамика. Всички те работят в хармония. Мисля, че успяхме да се поучим от уроците от миналата година и всички индикации от нашите симулатори сочат, че шасито тази година трябва да е силно.”
Шефът по аеродинамиката на тима Дан Фалоус потвърди, че цифрите от изпитанията във въздушния тунел и CFD симулациите са окуражаващи, като смята, че по време на сезона могат да бъдат направени и големи стъпки напред.