Ред Бул планират да се придържат към концепцията с двойния дифузьор и след Гран при на Монако, включително и в Гран при на Турция.
Въпросният дизайн на RB5 дебютира в Монако миналата седмица, докато много от конкурентите им ги изпревариха в такова отношение. На Ред Бул обаче им трябваше допълнително време, за да преработят цялата задна част на болида си.
Интересното е, че докато преди се доближаваха до пилотите на Браун GP, то с дифузьора Себастиан Фетел и Марк Уебър изоставаха доста по улиците на Княжеството. Нещо повече – темпото на Фетел падна много в един момент поради износване на задните му гуми, което доведе и до последвалия инцидент.
Шефът на тима, Кристиан Хорнер, каза по този повод, че Ред Бул са били наясно, че Монако не подхожда на аеродинамичните характеристики на създадената от Ейдриън Нюи кола. Той е категоричен, че дифузьорът не трябва да бъде обвиняван.
„Виждаме, че подобри аеродинамиката на колата“ – категоричен е Хорнер. „Ще бъде интересно, като отидем в Истанбул и Силвърстоун. На теория те са писти, които подхождат повече на колата ни.“