Ред Бул окупираха първа редица и за Гран при на Индия, като Себастиан Фетел изпревари съотборника си Марк Уебър с 0,044 сек. Трети и четвърти са съперниците им от Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.
29 градуса на въздуха, 38 на трасето – такива бяха температурите в началото на квалификацията. В Испания Рейсинг моментално сложиха меки гуми, но големите екипи се надяваха поне Q1 да изкарат само с твърдия тип.
Пилотите на Ред Бул и Макларън изчакаха най-много в питовете си. Те излязоха чак в средата на сегмента (10 минути след началото). На Кими Райконен пък му припомниха от питуола да спести 50% от KERS-а си за последния завой. Нико Розберг се обади, че предната част на Мерцедес-а му е нестабилна при висока скорост. Състезателите на Ферари от своя страна се опитаха отново да разберат дали могат да се „изтеглят” един друг на правата – нещо, което пробваха и в сутрешната свободна тренировка. Малко след това Фелипе Маса се завъртя, но избегна удар и продължи. Уебър бе засегнат от жълтите знамена в този участък и намали веднага.
Фетел излезе начело още с първата си бърза обиколка – 1:26.621 и продължи да кара. Розберг и Михаел Шумахер през това време се прехвърлиха на меки гуми. В последния момент Пастор Малдонадо се оказа най-бърз с 1:26.048 в Q1, докато секунди след това Хейки Ковалайнен се завъртя и спря Катерам-а си на трасето.
Ред Бул, Макларън, Ферари и Райконен се справиха с първото изпитание само с гуми хард. Резултатът от Q1 не бе изненадващ – отпаднаха състезателите на Катерам, Маруся и Испания Рейсинг, както и Жан-Ерик Верн (Торо Росо).
Часовникът за Q2 бе включен, докато на трасето още преместваха Катерам-а на Ковалайнен и съответно имаше предупредителни жълти флагове. Това приключи за около минута и битката бе подновена. Нямаше желаещи да рискуват и софт бе предпочетената смес за този квалификационен сегмент.
Ред Бул-ите отново бяха начело, докато Хамилтън и Маса имаха известни грижи, а и Грожан се оплака, че Лотус-ът му се пързаля прекалено много.
3 минути преди края на Q2 Маса бе със 17-то време и заплашен да изпадне. Влезе в топ 10, но се движеше на ръба – от осми бе изместен десети в рамките на половин минута, а 30 секунди преди карирания флаг Райконен го прати на 11-та позиция. Бразилецът не се отказа и последният му опит го вкара в топ 10, което не се удаде на Шумахер.
Фетел бе най-бърз в Q2, следван от Бътън, Уебър, Хамилтън, Алонсо, Розберг, Малдонадо, Перес, Райконен и Маса.
Точно преди решителните обиколки в Q3 на Хамилтън бе напомнено да промени малко спирачния баланс, за да загрее задните спирачки. Фетел пропиля първия си бърз тур вследствие на грешка в седми завой. При това положение Уебър излезе пръв с 1:25.327, докато съотборникът му се прибра за нови гуми. 3 минути и половина преди края на Q3 само австралиецът, Алонсо и Хамилтън имаха времена. Англичанинът отказа промяна в предното крило при прибирането си в бокса, но поиска смяна налягането на гумите.
Накрая Фетел подобри времето на съекипника си с 44 хилядни от секундата и спокойно се прибра в пита. Хамилтън в последния момент измести своя съотборник от третото място на грида. Пети и шести са Алонсо и Маса, следвани от Райконен, Перес, Малдонадо. Розберг остана без време, след като не излезе в тази част от квалификацията.