Отборът на Ред Бул не е сред фаворитите за спечелването на първото състезание от сезон 2014 във Формула 1 – Гран при на Австралия, категоричен е пилотът на екипа Себастиан Фетел.
Тимът от Милтън Кийнс имаше множество грижи по време на предсезонната си подготовка както със самата кола, така и със задвижващата система на Рено. Ред Бул записаха значително по-малко километри от конкурентите си с двигатели и системи на Мерцедес и Ферари (общо от трите предсезонни теста Мерцедес навъртяха най-много километри – 4972,644, а Ред Бул – 1705,764). Следователно и информацията, събрана за поведението и работата на RB10, е доста по-малко.
– Не направихме толкова обиколки, колкото бихме искали на тестовете тази година, така че имаме работа за вършене в Мелбърн. Трудно е да определим къде се намираме (спрямо съперниците ни), но истината е, че не сме сред фаворитите за победата и трябва да настигнем останалите, които навъртяха повече километри. Но заедно със страхотните хора, работещи в екипа, ще направим най-доброто. Постигнали сме много заедно и знам, че всички работят изключително усилено както винаги. (Гран при на Австралия) е добро начало на сезона и там винаги има чудесна атмосфера. Често времето в Мелбърн е непредвидимо. Що се отнася до пистата, завой 12 е важен и бърз. Също харесвам старта към шикана Джоунс, където пистата е много тясна. Състезанията във Формула 1 са нещо, което обичам и нямам търпение да започнат – коментира Фетел.
За съотборника му Даниел Рикиардо Гран при на Австралия ще е домашно състезание, както и първата му надпревара с Ред Бул. Той сподели, че състезанията на Албърт парк винаги са вълнуващи и призна, че би имал по-малко работа извън пистата, ако откриването на сезон 2014 се бе състояло в Малайзия или Бахрейн, но все пак ще се опита да се наслади на преживяването и подкрепата от феновете:
– Пистата Албърт парк е много неравна и трябва да се съобразяваш с пътната маркировка – когато е мокро много се пързаля. Също така има много добри промени в посоката – бърза последователност от десен-ляв, десен-ляв завои. Състезателните трасета са много гладки и имат много сцепление. Но положението не е такова с уличните писти. В началото на уикенда са доста прашни, но се изчистват постепенно, като колите изчистват състезателната линия и наслагват гума при зоните за спиране. Приятно е да почувстваш еволюцията на пистата под колата си и да знаеш, че ще става по-бърза след всяка сесия – допълни Рикиардо.