Изключително темпо постигнаха пилотите на Ред Бул във втората тренировка за Гран при на Испания на пистата Каталуния днес след обяд. Себастиан Фетел стана първият пилот, който направи обиколка под границата от 1:20 мин, а макар Марк Уебър да бе по-бавен от съотборника си с цели 2 десети от секундата, в същото време австралиецът бе по-бърз от всички останали с половин секунда!
Най-близо до тях все пак бе Михаел Шумахер с Мерцедес. Той постигна трето време пред Фернандо Алонсо (Ферари) и Люис Хамилтън (Макларън).
Пистата отново бе суха и сравнително студена, като се нагря до 28 градуса.
В тази втора тренировка бе особено важно да се изпита работата на сериозно обновените при повечето екипи автомобили с меките гуми за уикенда от типа софт. Пилотите на Мерцедес отново директно тръгнаха към подготовка най-вече за утрешната квалификация. Шумахер започна с къса серия от 4 обиколки с втория си позволен нов комплект твърди гуми за деня. Даде най-добро време с тях – 1:21.322 мин и поведе. След това направи още едно късо излизане с 2 бързи тура и по един за излизане и влизане и в трета си серия бе с мекия тип, с който даде и трето време за деня. Програмата на съотборника му бе близка, но при Нико многото подобрения не дадоха същия резултат. Удължената база и новата форма на тръбата за въздух към двигателя трябва да бъдат в по-добра хармония с неговите настройки утре.
Промените и при Макларън (крилата са напълно нови) също не дадоха очаквания резултат, като Хамилтън и Бътън изчакаха малко повече с поставянето на меките гуми, но въпреки това не бяха така бързи, както тази сутрин с по-твърдата смес. Бътън имаше проблеми и преди обяд с пълното изпълнение на програмата си заради замърсени с отломки радиатори, а във втората сесия така и не успя да направи чиста бърза обиколка и остана девети. Люис пък директно трябваше да се бори с Рубенс Барикело в първата си бърза обиколка с нови меки гуми и бе пети.
При Ферари пилотите използваха през цялото време новата система за обдухване на задното крило, като Фелипе Маса бе и първият пилот от лидерите, който качи комплекта си от меки гуми и логично стигна до второ място, но след това с отлагането на повече гума другите го изместиха осми.
Алонсо по-късно кара с мекия тип и бе единственият с втора по-бърза обиколка с тях в една и съща къса група от турове.
Темпото му обаче също бе далеч зад това на пилотите на Ред Бул и особено на Фетел. 20 минути преди края на сесията германецът направо бе смазващ с обиколка за 1:19.965 мин и то в серия, в която направи още 4 тура.
Картината днес ясно показа, че наистина единственото притеснение за тима на Кристиян Хорнер трябва да бъде времето, което на практика обърка предишните състезания, когато Ред Бул можеше да има пълна доминация.
Тренировката бе прекъсната за десетина минути, след като младият Нико Хюлкенберг с Уилямс направи грешка на бързия завой Кемпса и комисарите трябваше да оправят стената от гуми, които разбута, но за щастие без да се нарани.
Прекъсването повлия на някои пилоти, чиито серии бяха прекъснати и зарази това загубиха качествата на новите си меки гуми.