Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нови съмнения около техническо решение в Ред Бул, Мерцедес и Лотус

Нови съмнения около техническо решение в Ред Бул, Мерцедес и Лотус

32
0
Ред Бул,Себастиан Фетел

Според статии в италианските медии, отборите на Ред Бул, Мерцедес и Лотус ще трябва да преправят сплитера на въздуха под кокпита (най-предната част на пода). Това било условието поставено от ФИА, за да не бъдат дисквалифицирани колите на отборите в Гран при на Малайзия. Противно на тези статии обаче говорител на Федерацията напълно отхвърля подобни твърдения.

„Това е абсолютно невярно“, отговорил говорителят на запитване отправено от motorsport-total.com. Според медиите сплитера в Малайзия не успял да отговори на натоварванията, предвидени в тестовете на ФИА. Тъй като не разполагали с достатъчно резервни подове, мярката трябвало да бъде предприета за Китай.

Прекалено гъвкав сплитер би бил предимство, защото при намаляване височината на предната част на колата, той може да не допира асфалта. При този подход предното крило може да слезе по-близо до асфалта, което би дало аеродинамично предимство. Ред Бул използваха подобен ефект, като в минали години използваха гъвкаво предно крило, което при определена скорост се огъваше в краищата и подобряваше аеродинамичната ефективност.

ФИА реагира, като повиши натоварванията на крилото, което вече не може да се огъва така лесно. Подвижният сплитер обаче би бил предимство и при работата на дифузьора. Ако потока под колата бъде уплътнен както при Ред Бул посредством планки в предната част на пода и работата на изпускателната система отзад, тогава задната част на колата може да бъде повдигната, което повишава ефекта от работата на дифузьора (повече може да научите в новия 159-и брой на списание ClubS1).

Подозренията за гъвкав сплитер, използван от Ред Бул имаше и през миналата година. От една страна това бе и атака на конкуренцията, за да бъде смутено спокойствието и ритъм на работа в екипа. Въпреки това тимът от Милтън Кийнс продължава да е начело и в двете класирания.