Ред Бул може да купи Рено Спорт F1 – спортния департамент на френския автомобилен производител във Вири Шатийон, където се произвеждат задвижващите системи за Формула 1.
За тази вероятност се заговори по време на уикенда за Гран при на Австрия, след като първо съветникът на тима Хелмут Марко намекна, че тимът от Милтън Кийнс обмисля самостоятелно производство на двигатели. След това се появи слух, че Рено може би планират продажбата на спортния отдел. Не е ясно обаче дали подобна сделка би включвала покупка на всички прилежащи съоръжения в краткосрочен план.
В информация, публикувана от известния журналист Адам Купър, се твърди, че доктор Марко изкарва доста време напоследък във Вири. Това може, разбира се, да е свързано с проблемите на задвижващите системи на Рено, които все още мъчат и Ред Бул, и останалите партньорски екипи на производителя. Говори се обаче, че австриецът иска да върне начело на департамента Сирил Абитебул (настоящия шеф на Катерам), който да наблюдава работата и евентуалното преструктуриране.
В Ред Бул са особено недоволни от задвижващите системи на Рено тази година. В Австрия, в домашния им старт от Формула 1, състезанието на Себастиан Фетел бе провалено от пореден проблем с електрониката. Реакцията бе особено остра, като шефът на екипа Кристиан Хорнер заяви:
– Имали сме много успехи с Рено, всичките ни победи в състезания и титли са спечелени с Рено. Но нещата изобщо не се подобряват в момента. Издръжливостта е неприемлива, такова представяне е недопустимо. Трябва да има някаква промяна в Рено, защото не може да продължава така. Не е добре нито за тях, нито за Ред Бул. Необходимо е да работим като партньори. В колите ни няма да има други двигатели догодина, но искаме да сме конкурентоспособни, да се състезаваме в челото, а подобни проблеми не може и не бива да се случват. Нещо трябва да се случи, защото понастоящем – каквото и да става при тях – нищо не работи.
Според наблюдатели ако се осъществи подобно придобиване на спортния департамент от страна на Ред Бул, това би помогнало за задържането на Себастиан Фетел. Името на четирикратния световен шампион от години се свързва с трансфер на някакъв етап от кариерата му във Ферари, а отскоро се твърди и че Макларън са го потърсили.
Чисто нова задвижваща система пък може да е готова и да се хомологира за 2016 г. Вариантите за брандирането й са Ред Бул или Инфинити. Според информацията на известния журналист Адам Купър тя може да е дело на новия технологичен център на Ред Бул, ръководен от Ейдриан Нюи, чийто стар приятел и основател на Илмор Марио Илиен щял да участва в начинанието. (Илмор правеха двигателите Мерцедес-Бенц за Макларън в края на 90-те години на XX век.)
На прекия въпрос дали Ред Бул възнамеряват да правят сами задвижващи системи Хорнер заяви, че това е малко вероятно да стане, но не отхвърли категорично предположението.