Проблеми с монтирането на задвижващата система на Рено и с изпускателната система са причинили част от грижите на Ред Бул по време на първия предсезонен тест във Формула 1 на пистата Херес.
RB10 измина едва 21 обиколки за четирите дни изпитания на испанското трасе.
– Проблемът при нас на Херес бе, че компонентите около изпускателната система се подпалваха. Надяваме се, че ще го изчистим за Бахрейн. Причината бе липса на време – нищо такова нямаше да стане, ако бяхме успели да изпитаме всичко във фабриката. Рено обаче тестваха на техните стендове (отделно), а ние бързахме, за да произведем частите навреме. Така че всичко можеше да си остане в завода, а вместо това се случи пред очите на хората – обясни Нюи.
Конкретно грижите с изпускателната система са по вина на Ред Бул, допълни техническият шеф на тима. Той посочи също така, че изискванията за охлаждане на новата задвижваща система на Рено са особено високи.
– Може, разбира се, да се теоретизира, че ситуацията е резултат от агресивен подход при монтирането, но сметнахме, че трябва да поемем някои рискове, за да намалим до минимум аеродинамичните загуби вследствие на огромните изисквания за охлаждане. Рено ни зададоха сериозно предизвикателство в това отношение. Има доста предимства, които можем да постигнем, но не е лесно. Освен това е трудно да напаснеш всичко в едно цяло. На практика охлаждането е почти двойно в сравнение с това при миналогодишния болид с двигател V8 – каза още Нюи.