Ред Бул и Мерцедес заплашват да напуснат асоциацията на отборите във Формула 1 (ФОТА), ако споразумението за ограничаване на разходите остане в сила и за догодина при допълнително намаляване на средствата. В същото време Ферари и Макларън се готвят да предприемат действия срещу екипа от Милтън Кийнс, за който твърдят, че не спазва лимитирането на средствата.
Планираната за уикенда на Гран при на Япония среща на асоциацията не се състоя и бе отложена за тази седмица. Шефовете на екипи и упълномощените представители на отделни отбори ще се съберат в Корея, за да обсъдят точно въпросите с тавана на бюджетите и какво ще се случва от догодина нататък.
Ситуацията е напрегната, тъй като позициите се разминават наистина много, а отборите във Формула 1 не се славят като склонни на компромиси – особено най-големите сред тях. А предпоставки за конфликт има достатъчно.
Говори се например, че Ферари и Макларън разполагат с доказателства от специално поръчана проверка за това, че Ред Бул още през 2010 г. са превишили много допустимите граници за изразходвани средства и не се съобразяват със споразумението и през настоящия сезон.
– Те (Ред Бул – б.р.) продължават да имат сериозни подобрения за всеки старт, докато всички останали почти сме спрели всякакво развитие – твърди шефът на Скудерията Стефано Доменикали.
За пример бе даден случаят с предното крило на Себастиан Фетел. Той строши компонента в петъчните свободни тренировки на Сузука и новото бе доставено от фабриката в Англия навреме за квалификацията в събота. Това безспорно не е евтина операция, дори от чисто логистична гледна точка.
Според непотвърдена информация пък Ферари и Макларън са били готови да подадат контестации срещу RB7 в Япония, но победата на Дженсън Бътън и второто място на Фернандо Алонсо са осуетили първоначалния план.
Мерцедес Гран при пък са поставени под сериозен натиск от концерна в Щутгарт, където все още не виждат реални резултати от инвестицията и купуването на отбор от Формула 1.
Още при придобиването на тима в борда на директорите имаше недоволни от подобни действия във време на финансова криза и бе поставено условие за определени успехи. Рос Браун се опитва понастоящем чрез преструктуриране на техническия отдел да се справи със ситуацията и след Боб Бел (бивш технически шеф на Рено) нае Джеф Уилис (напуснал Испания Рейсинг) и Алдо Коста (който скоро си тръгна от Маранело). При подобно напрежение не е учудващо, че и в Бракли са за варианта средствата да не се ограничават, за да реализират все пак някакъв напредък.