Сагата с огъващите се крила като че ли ще има нова глава, ако се съди по изявления на Хелмут Марко и Кристиан Хорнер, направени неколкократно по време на уикенда за Гран при на Франция. Доскоро разправията бе за задните крила. ФИА въведе по-строги тестове за тях, които влязоха в сила от 15 юни. С това приключиха споровете чие задно крило колко се огъва и дали и колко предимство дава като скорост.
По време на уикенда на пистата Пол Рикар се появи слух, че от ФИА проверяват какво е положението с предните крила. Говореше се дори, че в Ред Бул обмислят дали да подадат протест срещу Мерцедес.
„ФИА работи по въпроса. Има достатъчно визуални материали. Очакваме ситуацията да е подобна на тази със задните крила. Чакаме какво ще каже ФИА“, заяви Марко
Във Франция австриецът се оплака също така, че от Мерцедес би нарочили питстоп оборудването на Ред Бул за нелегално. Така и не стана ясно обаче дали изобщо има нещо предприето по този въпрос.
След състезанието, което бе спечелено от Макс Верстапен, същото нещо повтори и Кристиан Хорнер.
„Според мен има достатъчно кадри и от този уикенд. Доверяваме се на ФИА, но не може да има различно отношение към предното и задното крило. Важащото за единия компонент трябва да се прилага и за другия елемент“, заяви шефът на Ред Бул в F1.
Нико Розберг повдигна въпроса по време на интервютата след надпреварата на Пол Рикар
„Днес си върнахме за Барселона, след две седмици – предното крило“, отговори Хорнер.
„Да не се опитваш да ни нагласиш?“, се обърна уж на шега Тото Волф към Розберг.
След това световният шампион за 2016 г. застана помежду им, за да пази мира.
Max Verstappen’s brilliant overtake is even better with the Dutch commentary! 😅
📻 @ZiggoSportF1 #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/fDkLoB0e1y
— Formula 1 (@F1) June 21, 2021