Шефовете на Формула 1 разкриха какъв е планът за конфигурацията на двигателите в спорта от 2021 г. До 2020 г. в сила ще бъдат сегашните 1.6-литрови турбомотори с 2 хибридни системи.
В периода за след това обаче се планират промени, като на среща в Париж между ФИА, притежателите на търговските права от Liberty Media, шефовете на отборите и потенциални нови за спорта автомобилни производители, бе обявено какви се очаква да бъдат те.
В основата си, идеята е агрегатите да останат 1.6-литрови, хибридни с 6 цилиндъра. Но оборотите им ще бъдат с около 3000 об/мин по-високи, за да се подобри звукът. Това означава достигане на около и над 15 000 оборота, при положение че сегашните достигат едва около 12 000, въпреки че ограничението е 15 000.
За да бъдат моторите по-опростени, ще бъде премахната едната хибридната система MGU-H, използваща изгорелите газове за генериране на допълнителна енергия.
За да се компeнсира загубата й, другата система MGU-K, акумулираща енергията, която се отделя при спиране, ще бъде по-мощна, като ще може да бъде управляване ръчно от пилота, който ще решава кога да я използва. Той ще има опцията да съхранява енергия няколко обиколки и след това да я ползва.
Турбото ще бъде единично с ограничение на размерите и теглото, а електронният блок и батерията ще бъдат стандартизирани. Обмислят се и по-големи рестрикции относно използването на горивото.
Всички подробности по новата концепция за задвижващите системи ще бъдат уточнени до края на 2018 г. ФИА и собствениците на F1 ще работят с отборите върху това да има ограничения на тестовете и на развитието на моторите като част от мерките за намаляване на разходите.