Вицешампионът в GP2 за 2012 г. Луис Разия и тест пилотът на Пирели Хайме Алгерсуари са в очакване на решение от страна на отборите за сезон 2013.
Бразилецът води преговори с Форс Индия, Катерам и Маруся за място в болидите при някой от тях:
– Преговарям и с трите отбора.
Форс Индия запази Пол ди Реста, но не е ясно кой ще замени преминалия в Заубер Нико Хюлкенберг. Адриан Сутил е един от възможните варианти на индийците, след като директорът на тима Виджай Маля призна в края на октомври, че може да го върне в отбора. Говореше се и за Бруно Сена, но според последните слухове той по-вероятно ще подпише контракт с Катерам.
– Все още има шанс да сключа сделка с Форс Индия. Но не мога да си позволя да бъда претенциозен. До настоящия момент не съм пилот от Формула 1, а такъв, който иска да бъде – коментира Луис Разия. – За щастие имам добри връзки. Във Формула 1 не е толкова важно какво заслужаваш, а какво можеш да вземеш. Бих искал да имам яснота в началото на декември, за да мога да си почина повече по Коледа. Може би следващата седмица ще излезе нещо.
В Катерам и Маруся има едно свободно място след като Шарл Пик подписа с Катерам, а Тимо Глок остава в Маруся.
Бъдещето на Алгерсуари също е неясно. Испанецът призна, че няма представа кога ще има идея какво ще стане:
– Възможно е да не можем да говорим за 2013-та до началото на януари. Също така може нещата да станат ясни в идните дни.
Алгерсуари изказа мнението си, че много пилоти се борят за оставащите места в отборите от Формула 1, но изборът не зависи единствено от таланта и уменията им:
– За щастие или за нещастие Формула 1 не е МотоGP. Ако Кейси Стонър е наранен, няма заместник, който да върви с темпото на Дани Педроса или Хорхе Лоренцо. В F1 има 10 кандидати за едно място. Заслуги, талант, предишни представяния и опит са само част от това, което е нужно.
Освен на гореспоменатите три отбора, на Уилямс също им предстои да изберат втория си пилот за 2013 г. За сигурно попълнение на екипа от Гроув се смята Валтери Ботас.