Пилотът на Уилямс Джордж Ръсел заяви, че новата писта в Джеда се нуждае от промени в оформлението преди шампионатът да се завърне през следващата година. Британецът замени Ромен Грожан като един от директорите на Асоциацията на пилотите от Гран при.
Ръсел отпадна от надпреварата след като бе въвлечен във верижна катастрофа след първия рестарт на надпреварата. Джордж бе ударен от Мазепин, а Серхио Перес имаше контакт с Льоклер и също приключи участието си в състезанието. Този инцидент бе точно такъв, от който се опасяваха част от състезателите. Основната причина за това е комбинацията от много бързи завои и липсата на достатъчно видимост на дълги разстояния. Ръсел описа инцидента като неизбежен и глупав по радиото на екипа си и подчерта, че е очаквал да се случи нещо подобно.
„Изглеждаше доста неизбежно. Докато обикалям завой номер две, който е доста широк и отворен, колите могат да вървят една след друга. След това има голямо вливане и стесняване на пистата. Отидох до един сляп завой, намалих скоростта и след това ме удариха отзад. Мисля, че има какво още да науча за моторните спортове след този уикенд, защото това е много вълнуващо трасе за каране. В същото време от гледна точка на безопасността има какво да се подобри. Имаше ненужни инциденти, които просто чакаха да се случат. Всички тези малки извивки, които са слепи и се взимат на пълна газ са твърде опасни“, сподели Ръсел.
За щастие Ръсел и Мазепин не пострадаха при инцидента, като руснакът го описа като „влизане в задръстване с висока скорост поради толкова тясната писта“. Пистата в Джеда е нещо като временно решение за F1, тъй като Гран при на Саудитска Арабия е готово да премине към истинско трасе в Кидия след няколко години. Преди това обаче Джеда ще се завърне в началото на следващата кампания и ще бъде веднага след състезанието в Бахрейн.
Попитан дали се необходими промени по веригата преди F1 да се завърне в арабската държава през пролетта, Ръсел заяви:
„Според мен да. Необходими са промени по пистата. Имаме толкова много ненужни малки криви, които могат да се превърнат в една права. Това са участъците от завой 2 до 4 и от завой 17 до 22.
„Те имат ресурса да го направят тук, така че не трябва да има ограничения. Безопасността винаги е на първо място. Има ненужни рискове, които могат да бъдат избегнати с малки модификации. Както при всяко обстоятелство, ако можете да подобрите опасностите драстично, с малки промени, то тогава е безсмислено“, обобщи Джордж Ръсел.
Head up, @GeorgeRussell63 💙 pic.twitter.com/HO1g4tbQY0
— Williams Racing (@WilliamsRacing) December 5, 2021
Другите пилоти също подкрепиха твърденията на Ръсел. Според Ланс Строл трябва да има още една добра зона за спиране, което да помогне за справянето със слепите завои. Ландо Норис искаше промяна на завой 22, където Шарл Льоклер и Мик Шумахер претърпяха тежки инцидент по време на уикенда. Най-критичен от всички бе Серхио Перес, според когото пилотите от F1 с радост биха обсъдили промени в конфигурацията на трасето в Джеда.
„От ФИА зависи да види какви са мислите на всеки и да вземе решение какво е възможно да се подобри и какво не. Много съм щастлив, че не се е случил много тежък инцидент. Безопасността на пилотите трябва да бъде приоритет номер едно“, каза Перес.
In this together 🤜🤛 Never. Give. Up. 🇲🇽 @SChecoPerez pic.twitter.com/9wOa2qcHkp
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) December 6, 2021