Австралийската Гран при бе истинско разочарование за екипа на Уилямс, след като и двамата пилоти Рубенс Барикело и Пастор Малдонадо отпаднаха от надпреварата. Проблемите им бяха с трансмисията – една от най-иновативните системи в FW33, но поне успяха да демонстрират (макар и отчасти) темпото на колите. Техническият директор на тима Сам Майкъл обобщава представянето в интервю, разпространено от пресофиса на екипа.
– Нито един FW33 не финишира в Гран при на Австралия. Какво причини отпадането на Барикело и Малдонадо?
– Повреди в трансмисиите и на двете коли. Тази при Пастор се случи в ранен етап на надпреварата, докато Рубенс отпадна чак в 48-ата обиколка. В момента разследваме причината за проблемите.
– В съботната свободна тренировка Рубенс бе с теч на масло от скоростната кутия. Това допринесе ли за грижите в състезанието?
– Не, нямаше връзка. Проблемът от събота бе заради едно от уплътненията в задната част на скоростната кутия – течът бе заради него.
– Разкажете ни за дебютния уикенд на Пастор Малдонадо. Бяхте ли впечатлени от представянето му?
– Пастор се справи добре в квалификацията въпреки малкото си километри до този момент, след като се завъртя в третата тренировка. Беше здраво стъпил на земята, но се наложи да се откаже от последното си излизане, тъй като повреди една от гумите си. Надпреварата му приключи бързо заради повредата на трансмисията, така че нямаше шанс да демонстрира пълния си потенциал.
– Какво е обобщението за конкурентоспособността на FW33 на Албърт парк?
– Темпото бе окуражаващо, особено като се има предвид колко обиколки навъртяхме в Мелбърн. Има какво да се очаква от този автомобил и се надявам в следващите надпревари да покажем на какво е способен FW33.
– Износването на гумите Пирели беше ли според очакванията?
– Все още бе високо, но не чак толкова, колкото очакваха някои от отборите. Серхио Перес от Заубер се справи толкова добре с гумите си, че направи цялата състезателна дистанция с един питстоп.
– Какво мислите за подвижното задно крило – имаше ли желания ефект в Мелбърн?
– Според имаше добър принос за действието на трасето, когато работеше правилно, но все още е твърде рано да се съди. От видяното до момента мисля, че търсеният ефект за подпомагане на изпреварванията ще се постигне при изфиняване настройките на системата.
– Предстои Гран при на Малайзия. Какви са надеждите ви за това състезание?
– Надяваме се на Сепанг да сме в топ 10 на квалификацията и да спечелим точки, по възможност и с двете ни коли.