Върху новия аеродинамичен пакет на F1.09 се съсредоточи днес екипът на BMW Заубер в първите свободни тренировки за Гран при на Испания. В тима твърдят, че на практика е променена повече от половината кола. Някои елементи са напълно нови – като носа, кутиите за радиаторите и задното крило. Предното крило, капакът на двигателя и дифузьорът са модифицирани. Програмата бе изцяло върху новите компоненти, още повече, че отборът се отказа от системата KERS за Испания. Темпото на двамата пилоти обаче не бе много високо, като те се класираха в дъното на таблицата с 16-о (Роберт Кубица) и 17-о (Ник Хайдфелд) времена.
– Намирането на основните реглажи бе главната ни задача днес. Първите данни от пробите показват, че сме направили стъпка напред. Сега сме любопитни какво ще покаже първото реално сравнение в квалификацията, за да видим каква е позицията ни спрямо съперниците – коментира шефът на инженерния отдел Вили Рампф.
Подготовката като цяло бе насочена към състезанието в неделя, което бе причина в известна степен за по-задните позиции на пилотите.
– Днешният петък бе специален заради многото нови аеродинамични части по колата ни – каза Кубица. – Изкарахме доста време в работа по настройките, пробвахме куп различни неща. Сега трябва да анализираме данните, за да използваме потенциала на колата си максимално. Освен това както обикновено сравнявахме типовете гуми, но бе очевидно, че по-меката смес е с по-добро представяне.
Хайдфелд от своя страна изгуби време в първата сесия сутринта, когато успя да излезе едва в края, след като проблемите със спирачките по болида му бяха решени. Немският състезател за първи път бе и без KERS, заради което допълнително съжаляваше, че не е на трасето.
– Като се има предвид колко малко бях на пистата сутринта, записахме добър напредък във втората тренировка. Смятам, че има възможност за още подобрения – допълни Ник.