Начало Рали РАЛИ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ – Ден 1 – Льоб извади късмет в битката с...

РАЛИ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ – Ден 1 – Льоб извади късмет в битката с Латвала и поведе

40
0
WRC,рали Великобритания 2010,Себастиен Льоб

Себастиен Льоб (Ситроен) оглавява класирането на рали Великобритания 2010 след края на първия ден. След него на 1,8 сек. са Петер Солберг, който кара за частния си тим и Себастиен Ожие, който в този последен кръг на WRC за сезон 2010 е съотборник на французина в основния тим на Ситроен.

В действителност лидерството през целия ден ту преминаваше в ръцете на Себастиен Льоб, ту на Яри-Мати Латвала (Форд). В последната за деня отсечка обаче финландецът спука гума и изостана значително, което пък бе късмет за Льоб.

Трасетата през този първи ден бяха доста хлъзгави след нощния дъжд, както и следобедните превалявания. Екипажите изминаха 6 скоростни отсечки плюс вчерашния суперспециален етап, с който на практика бе открито рали Великобритания 2010. В резултат Льоб стартира сутринта с аванс от 0,7 сек. (заради спечеления суперспециален етап) пред класиралия се втори Ожие.

В началната отсечка през днешния ден обаче най-бърз бе Латвала, което му позволи да се изкачи и до лидерското място във временното генерално класиране. На втората отсечка обаче при преминаване на водно препятствие двигателят на финландеца заглъхна за малко заради попаднала вода. По тази причина Латвала отстъпи на Льоб челната позиция.

След последния етап преди обедния сервиз Яри-Мати кара изключително концентрирано, отново си осигури аванс пред Себ, а с това и първото място в общото подреждане.

Така преди серията от финалните три етапа за ден 1 Латвала водеше на Льоб с 1,4 сек.
Всичко изглеждаше наред с представянето на финландеца до последната отсечка, когато 5 километра след старта, той спука задна лява гума. Това доведе до смъкването му на 6-ото място в общото подреждане, на 1:07.0 мин. от Льоб, който зае първото място.

Втори в генералното подреждане е Петер Солберг. Той бе бърз, но направо не вярваше, че заема тази позиция, тъй като през деня имаше проблем с избора на предавки.

Ожие е третият представител със Ситроен С4, допълващ топ 3. Голям проблем за французина бе разликата в сцеплението в отделните участъци на трасето.

Мико Хировонен (Форд) е на четвърто място след проблема на съотборника си Латвала. Все пак той не успя да обясни причината за по-лошите си времена в сравнение със съперниците си.

– Карам точно както миналата година, но резултатите не са същите – коментира Хирвонен.

Топ 5 се допълва от Дани Сордо, който в това рали е част от екипа на Ситроен Джуниър.

Следват Яри-Мати Латвала, Хенинг Солберг и Матьо Уилсън, който трябваше да е по-напред, ако не бе завъртането и изгасването на двигателя му по време на началната за деня отсечка.

Последните две места в челната десетка се заемат от Мадс Остберг, който имаше проблеми с турбото и Кими Райконен, който за първи път участва в рали Великобритания.