Себастиен Льоб (Ситроен) продължава да води все така уверено в рали Германия 2010 и след началните 4 етапа от ден 2. Французинът дори успя да увеличи разликата пред съотборника си Дани Сордо от 9,5 сек (каквато бе в края на ден 1) на 23 сек.
Третата позиция в генералното класиране за момента се заема от Себастиен Ожие (Ситроен Джуниър Тийм), който успя с по-добри времена да изпревари пилота на Форд Яри-Мати Латвала.
През днешния ден няма промяна в климатичните условия – в град Триер и околностите му, където се провежда надпреварата, продължава да е все така слънчево и топло. По тази причина сутринта голяма част от екипажите избраха меката смес гуми Pirelli PZero.
Началната отсечка SS7 подложи на истинско изпитание състезателите, тъй като тя не е изцяло асфалтова – в единадесетте й километра има три макадамови секции. По тази причина всички подходиха особено внимателно. Все пак в класирането за етапа нямаше кой знае какво разнообразие. Льоб отново бе най-бърз, следван от Сордо и Солберг. Ожие пък още оттук започна да скъсява разликата в генералното с Латвала.
Следващият SS8 се превърна в истинска битка между двамата пилоти на Ситроен и съответно лидери в класирането – Льоб и Сордо. Испанецът се оказа най-бърз тук и намали общото си изоставане от Себ от 10 на 7,3 сек. А при положение, че световната титла почти сигурно ще отиде в ръцете на Льоб, шефът на тима Оливие Кенел обясни, че няма да възпрепятства с отборни заповеди битката между двамата си пилоти.
Льоб от своя страна призна, че е карал на 100 % от възможностите си в отсечката, мъчейки се да не допуска стопяване на разликата между себе си и Сордо.
На французина се отдаде да компенсира изоставането си още в SS9. Въпреки това, заради натиска, на който бе подложен от Сордо, Льоб сподели, че е допуснал няколко грешки, довели до нарушаване на идеалната състезателна линия в макадамовите секции.
Същевременно и в този етап Сордо си остана най-близкият съперник на Льоб. Солберг и Латвала записаха следващите по ред постижения. Яри-Мати обаче коментира изоставането си така:
– Не можем да достигнем скоростта на Ситроен на прашните завои. Мисля, че именно там губя време.
SS10 бе може би най-сериозното изпитание дотук. Това е етапът, чиято настилка се състои от бетонни блокове. Причината е, че маршрутът преминава през военна зона и пътната настилка е предвидена за преминаването на танкове. Трудността за състезателите идва най-вече поради колосалната разлика в типа настилка и сцеплението, което дава тя в сравнение с обикновения асфалт. В допълнение да не забравяме и жлебовете между наредените бетонни блокове, което от своя страна забавя изключително скоростта и води до огромни вибрации вътре в автомобила.
Същевременно отсечката поставя и своеобразен рекорд – със своите 48 км тя е най-дългата във WRC.
Именно на 10 километър преди финиша Яри-Мати Латвала се завъртя, което предопредели и слизането му с позиция надолу в общата таблица. Финландецът обясни, че заради грешка в записките на ляв завой се е завъртял няколко пъти. Въпреки закъснението обаче Латвала имаше късмет, защото не се удари някъде и по колата му нямаше поражения.
В резултат Ожие зае 3-ата позиция в генералното класиране, следван от Латвала на 8,9 сек.
От своя страна лидерът Льоб нямаше проблеми и тук. Той спечели SS10 и удвои разликата си пред съперника си Сордо, който записа трето време. Петер Солберг се класира втори в отсечката и спазвайки обещанието си от вчера, норвежецът започна да се изкачва в генералното класиране като в средата на ден 2 достигна 7 позиция.
След етапа пък Кими Райконен докладва за проблеми със задното окачване. Освен това по време на обедния сервиз механиците ще трябва да оправят и тръбната конструкция за безопасност, тъй като от лявата страна бе констатирана счупена връзка. Това се е случило в SS9, но на последвалия 15-минутен сервиз екипът нямаше време за подобни операции. Очаква проблемът да бъде отстранен на обедния сервиз.
Следобед екипите ще преминат същите 4 етапа като за момента общото класиране е следното: Льоб, Сордо, Ожие, Латвала, Хирвонен, Дювал. П. Солберг, Уилсън, Райконен и Блок.