След три поредни световни титли на Себастиен Льоб със Ситроен в последните три години изглежда, че и през този сезон главния съперник на французина се казва Маркус Грьонхолм от екипа на Форд. В деветте кръга до сега двамата са постигнали по четири победи, една остана за съотборника на Грьонхолм, Мико Хирвонен. Грьонхолм постигна три от победите си в последните три състезания и сега, в Германия, е крайно амбициран да прекъсна серията от пет поредни победи на Льоб долината на Мозел. Французинът от своя страна има амбициите да продължи да побеждава в Германия и най-накрая да прекъсне серията на финландеца.
В близост до град Трир състезателите от световния рали шампионат ще трябва да преминат общо 356 км разделени в 19 скоростни отсечки.
Надпреварата, която се явява 10 кръг от шампионата, на практика се явява първото истинско асфалтово рали за сезона. Настилката от първия кръг в Монако също е асфалт, но с намиращия се на голяма част от трасето сняг, то спада едва ли не към снежните ралита със специфичните настройки и гуми за тези условия.
Германия представя уникални предизвикателства за състезателите, като всяка отсечка е много различна от останалите и като цяло от всички ралита в календара.
За пилотите е трудно да намерят ритъм при преминаването през отсечките, защото много от тях не са част от обществената пътна мрежа, а са трасета минаващи през частна собственост, предимно лозя, с изградени от собствениците пътища. Това прави различна и самата настилка, която не предоставя същото ниво на сцепление, както на обществените пътища. Затова избора на гуми и на точки за спиране е особено трудно за пилотите. И като допълнително препятствие доста от отсечките са оградени с високи бурдюри известни в областта като „Hinkelsteinе”, които не прощават грешките на състезателите.
Като се има предвид дата на провеждането, в Германия по това време лятото е в разгара си и се предполага, че времето ще бъде горещо и слънчево. Все пак близостта на планините Айфел и Хунсрук предполага и внезапни превалявания. Мокрото време драматично променя условията в различните отсечки. Докато сухата настилка създава доста повече грип заради доста по-едрия и абразивен асфалт, при мокро време това създава предпоставки за задържане на вода по трасето, което става особено хлъзгаво. Голяма част от отсечките в началото си са доста бързи. Това комбинирано с ниската температура на гумите в началото при променливи условия прави живота на пилотите особено труден.
Състезанието е много удобно за посещение, защото се намира в граничен регион между Франция, Белгия, Люксембург и Холандия. За това не е учудващо, че то е посещавано от фенове от цял свят. Тази година сервизният център бе преместен от езерото Бостал в панаирния парк в Трир, който бе използван и през 2002 г., когато състезанието имаше два сервизни центъра. Преместването бе продиктувано до голяма степен от създаването на нов супер специален етап около световно известния паметник намиращ се под защитата на UNESCO Порта Нигра.
Супер специалният етап бе кръстен „Circus Maximus Trier” и в него едновременно ще се състезават по четири автомобила.
Останалата част от отсечките е почти непроменена спрямо 2006 г.
Като се има предвид предимството на Льоб в асфалтовите надпревари всяка друга развръзка различна от победа на французина ще бъде приета като изненада. Все пак силното представяне на Грьонхолм и Форд в последните три състезания дават надежди на почитателите на „Синия овал” за достойно представяне в провинция Саарланд.