След пет състезания и четири подиума Кими Райконен е на втора позиция в генералното класиране при пилотите и е само на 4 точки зад Себастиан Фетел (Ред Бул). Сега му предстои предизвикателството в Монако, което е много по-различно от досегашните трасета.
– Вероятно се чувстваш добре благодарение на позицията си в шампионата и представянето на колата си досега?
– Е, не сме на първо място, така че не можем да сме прекалено щастливи. Определено не е кошмар, но ни предстоят много състезания и всичко може да се случи във Формула 1. Монако е различно предизвикателство.
– Миналата година там бе едно от добрите представяния на тима. Надяваш ли се на подобрение сега?
– Със сигурност няма да допуснем грешките, които направихме тогава. Тогава имаше някои неполучили се неща през уикенда и заради това имахме грижи. Понякога се случва. Но важното е да не бъркаме по същия начин.
– Как определяш Гран при на Монако?
– Безполезно е състезанията да се поставят в различни категории, тъй като всички са важни, ако искаш да спечелиш шампионата. Няма обаче друго място като Монако, както и не съществува по-хубаво усещане от това, което изпитваш, когато се справиш там. Да се състезаваш по улиците на Монте Карло е различно от бягането на което и да е друго трасе, а аз лично очаквам с нетърпение предизвикателството всяка година. На практика е много, много трудно – всъщност почти невъзможно – да направиш абсолютно чист уикенд там.
– Ти спечели в Монако през 2005 г. Какво беше чувството?
– Справял съм се както трябва само веднъж досега и усещането е едно от най-хубавите, когато победиш. Моят успех през 2005 г. е сред най-запомнящите се, а да спечеля отново би било също толкова специално.
– Какво е предизвикателството зад волана?
– Пистата е страшно тясна, трябва да си свръхвнимателен и фокусиран във всеки един метър. Бързата обиколка в Монако е нещо неповторимо. Изпреварванията са почти невъзможни и за да ти достави състезанието истинско удоволствие, трябва да си в челото.
– А атмосферата?
– Монако е специално място. Има много фенове, провеждат се много партита или поне така са ми казвали. Атмосферата е напълно различна от всички други писти.
– Какъв ще е подходът ти към уикенда?
– Трябва да се съсредоточим върху квалификацията. Бях зад Рубенс [Барикело] през 2009 г., тогава имахме KERS, но просто не можеш да задминеш. Трябва да видим и как ще се представят гумите, какви са възможните стратегии, но най-важното нещо е добро класиране в квалификацията. Трудно е да се каже как ще върви колата там, тъй като характеристиките на пистата не могат да се симулират. Е21 бе бърз на всички конфигурации досега – да се надяваме на същото и сега.
– След като квалификацията е толкова важна, притеснява ли те фактът, че Е21 не е най-силен точно в нея?
– Ще направим най-доброто, на което сме способни, но разбира се, всички ще се постараят да са на първа редица. Това не е невъзможно за нас, но наистина няма да сме наясно с темпото, докато не стъпим на трасето.