Новата изпускателна система на Лотус се очакваше с голямо нетърпение, с идеята, че тя ще донесе значително предимство на екипа. Все пак обаче Джеймс Алисън, техническият директор на отбора, обясни че предстоят доста изпитания преди да се оцени нейното влияние върху колата. Защото с удължаването на изпускателните тръби се намалява в някаква степен мощността на двигателя, но пък се придобиват определени ползи по отношение на аеродинамиката. Подобно е мнението и на Кими Райконен, който в днешния ден за първи път (както и неговия съотборник Ромен Грожан) кара на пистата в Южна Корея. Финландецът в крайна сметка се класира на десета позиция и също бе резервиран по повод новоразработените ауспуси, създаващи ефект, известен в аеродинамиката като Ефекта на Куанда.
„Прекалено е рано да се говори, какви ползи носи новата система“, заяви Райконен. „Първо ще трябва да направим задълбочен анализ на данните, за да ни стане ясно къде се намираме. Като цяло очаквахме повече от това, което видяхме до момента. Но наистина е твърде рано да се говори. Като цяло сме там, където обикновено се намираме в петъчния ден.
Усещането ми към колата обаче не е достатъчно добро. Освен това изоставаме с около секунда. Въобще не е лесно да настроим колата за тукашното трасе. Надявам се през утрешния ден да постигнем значителен напредък. Ако успеем да подобрим представянето си може би ще се борим за местата на подиума. Това обаче се отнася и за останалите.“