Кими Райконен вярва, че календара за 2022 представлява реален риск да измори твърде много персонала на всеки един отбор. През следващата година ще има рекорден брой стартове- 23, което е повече от настоящата кампания.
По предварителен план новият сезон ще започне през март и да завърши в края на ноември. Завръщане в календара трябва да направят Австралия, Канада, Япония и Сингапур. Също така керванът ще дебютира на новата писта в Маями.
Както и през 2021, тройните състезателни уикенди отново ще се появят. Първият такъв е веднага след лятната пауза, включвайки Белгия, Нидерландия и Италия. След това в началото на есента Русия, Сингапур и Япония също ще се проведат в три поредни седмици.
От логистична гледна точка пътуването през втория троен рейс уикенд ще бъде много тежко за всички. Самият Райконен няма да бъде засегнат от това след като слага край на кариерата си след Гран при на Абу Даби. Световният шампион за 2007 се притеснява, че екипите ще „прегреят“ в резултат на толкова големия календар.
„Много хора ще прегреят и това няма да е добре за никого. От зрителна гледна точка е хубаво да има много състезания. В същото време хората, които вършат по-голямата част от работата нямат достатъчно време да бъдат със своите семейства“, сподели Райконен.
„Трябва да има по-добър начин за организиране на тези неща. Някои от екипите няма да могат да наемат допълнителен персонал поради липсата на достатъчно средства“.
Райконен е най-опитният пилот във Формула 1. Когато направи своя дебют през 2001 състезанията бяха 17. Тогава пилотите са правили много повече тестове по време на сезона. В същото време е имало по-голяма пауза между всеки един състезателен уикенд. Основната причина за това сгъстяване бе пандемията от коронавирус, която забави с няколко месеца началото на миналогодишния сезон.
Относно теорията, че графикът на Формула 1 е бил по-лесен в по-ранните етапи от неговата кариера, Райконен заяви:
„Имаше тестове между състезанията. Мисля, че е по-добре да има повече надпревари, отколкото да тестваш няколко дни и после да отидеш на следващото Гран при. Не мисля, че тогава беше по-лесно. Просто имаше по-малко кръгове. Бях вкъщи между всяко едно състезание и нямах проблеми с пътуването. Очевидно механиците имат много повече работа, заради която не им остава време за личен живот“, завърши Кими Райконен.
Вижте тази публикация в Instagram.