Малко преди началото на автомобилния салон в Париж, който стартира в края на седмицата, представителите на групата BMW в нашата страна организираха среща с медиите. На нея те предоставиха информация за част новостите, които ще бъдат показани край Порт дьо Версай. Хвърлиха и малко повече светлина върху цялостното развитие на компанията с трите й бранда – BMW, Mini и Rolls Royce, както и върху представянето им в нашата страна.
През март BMW отбеляза 100 години от своето създаване и започвайки втория век от историята си, престижният бранд е насочил повече своето внимание към бъдещето, отколкото към миналото, което, макар и славно, вече е зад нас.
Перспективите си компанията представя под слогана Number 1 Next, който обединява амбициите BMW да остане най-силния луксозен бранд в света с много активна работа в четири направления – визия, позиция на пазара спрямо останалите конкуренти, стратегии и развитие, корпоративна култура. Всяко от тези звена може да се коментира подробно като начин на работа, а новите проекти могат да се обединят в три големи направления. Първото от тях е автономно шофиране, за което обаче са нужни съответните промени общо в света в средата, законодателството и т.н. Второ – електрическата мобилност, която бурно се развива, но също се нуждае от подкрепа каквато получава в Норвегия например. Третият приоритет е мобилната свързаност, която става все по-всеобхватна и нужна.
Именно във връзка с тези посоки на развитие BMW ще покаже в Париж ново поколение i3 модели, включително нов градски електрически скутер.
В компанията са особено доволни, че като цяло моделите с някакъв тип хибриден елементи, така наречените I performance, се радват на все по-добро търсене, като от тях са продадени вече 33 600 броя.
В същото време обаче мюнхенският гигант няма намерение да отстъпи позиции и при най-луксозните лимузини, като в BMW България конкретно са особено доволни от продажбите на новата 7 Series, а до края на годината ще имат и нови версии на супер модела. В Париж ще бъдат представени и най-новите опции в областта на мобилната свързаност през облак.
Любопитно е, че у нас обаче най-продавани са моделите от типа SUV на компанията, като лидер е X5, следван от X1 и X6! В България до края на август компанията е продала 541 автомобила, 88% от тях са със задвижване на 4 колела XDrive! 90% от продадените у нас автомобили BMW са с дизелови двигатели, основно 6-цилиндрови. Продажбите са само с 1,6% по-малки от същия период на миналата година, но в BMW България са уверени, че в края на годината общият баланс ще е позитивен.
Според управителя на BMW Group България г-н Александър Миланов съществено влияние за това ще има и развитието на финансовите услуги като безлихвените 5-годишни лизингови схеми за 1 Series и 2 Series Active Tourer например.
Пак в тази връзка е важно да се отбележи, че централна премиера на BMW в Париж ще бъде новото поколение 3 Series Gran Turismo.
При Mini картината е много близка, като до края на август са били продадени 46 автомобила, най-много са от класическите Мini Hatch (26%) и Countryman (39%), като има още сериозен потенциал в останалите нови модели. В Париж централна премиера ще направи отново 7-местно Mini, което предизвиква сериозен интерес, както и нов Clubman John Cooper Works.