Пилотите на Ред Бул Даниел Рикиардо и Макс Верстапен ще са в отбора от Милтън Кийнс и догодина, заяви категорично шефът на екипа Кристиан Хорнер. Той обясни, че те нямат клаузи в контрактите си, позволяващи им да отидат в друг тим.
„И двамата ни пилоти имат много ясни договори. Не се съмнявам, че Макс и Даниел ще карат RB14 догодина”, каза Хорнер в интервю за Ройтерс.
Повод за коментара са подранилите обсъждания за това кого ще ангажират Мерцедес и Ферари догодина редом със звездите си Люис Хамилтън и Себастиан Фетел. Валтери Ботас и Кими Райконен са с едногодишни договори и това поражда слухове в падока далеч преди лятото, когато обикновено се води разгорещена дискусия кой пилот къде може да отиде за следващия сезон.
Ред Бул е трети в класирането при отборите в момента, но на цели 89 точки зад Мерцедес и на 81 от Ферари. Рикиардо и Верстапен пък са пети и шести при пилотите, също на сериозна разлика зад водещите в подреждането. Екипът се надява да се върне в борбата за победи скоро и очаква подобрена задвижваща система от Рено да помогне за това. Според Хорнер обаче Ред Бул има работа и по шасито: „Мисля, че Ферари има много силна кола в момента. Ясно е също така, че Мерцедес е в борбата, но според мен намаляваме разликата с тях – просто все още не сме на тяхното ниво.”
Англичанинът, който изведе отбора от Милтън Кийнс до четири поредни световни титли, все още позволява недоволството му от Рено да се прокрадва сред изявленията му. Наскоро той заяви, че ходел всяка седмица на църква с надеждата, че молитвите му най-после ще бъдат чути. Репликата не бе подмината от управляващия директор на Рено Сирил Абитебул.
„Сирил може да е раздразнителен на моменти”, коментира Хорнер. „Понякога комуникацията ни се обърква, но най-важното е, че те работят упорито, бележат прогрес и се надявам с въвеждането на новата задвижваща система да видим ясни подобрения.”
„Не приемаме нищо за даденост и знаем, че имаме да наваксваме. Но целият отбор е невероятно мотивиран да се справи. Всъщност смятам, че тимът ни свърши много добра работа в първите стартове.”