Решението по случая „Гийдо ван дер Гарде срещу Заубер” за пореден ден бе отложено. Апелативният съд на щата Виктория ще продължи да заседава утре, от 9:30 часа местно време. Положителното развитие в ситуацията днес бе, че двете страни започнаха разговори, което явно не се бе случило досега.
По време свободните петъчни тренировки на пистата Албърт парк се говореше, че екип от съдия-изпълнители се намира близо до трасето и има готовност да конфискува имуществото на Заубер при нареждане от страна на съда. До такава възможност се стигна, след като швейцарският тим загуби обжалването на първоначалната присъда, която бе в полза на Ван дер Гарде. Тя гласеше, че отборът не бива да върши нищо, с което да попречи на холандския пилот да се състезава във Формула 1.
Междувременно стана ясно, че тимът на Заубер е изпратил писмо до ФИА със запитване дали на Ван дер Гарде може да бъде издаден суперлиценз. Липсата на такъв е основна пречка за излизането на холандеца на писта. В същото време обаче в борда за регистриране договорите на състезателите (Contracts Recognition Board – CRB) в Швейцария няма валиден контракт между пилота и Заубер, а наличието на официално споразумение е задължително условие при подаване на молба за суперлиценз. От екипа твърдят, че договорът е бил прекратен законно и CRB е уведомен за това с писмо на Мониша Калтенборн от 4 март.
Самият пилот заяви преди два дни, че отношенията му със Заубер все още са чудесни. При пристигането му на Албърт парк днес това съвсем не пролича. Отборът не се бе погрижил да му осигури пропуск за падока и той получи такъв за гост. Наложи се да облече състезателния екип на Маркус Ериксон, за да му бъде взета мярка за седалка. След това се оказа нежелан в моторхоума на тима и си намери място в кулата на рейс контрола.
На следобедното съдебно заседание обаче стана ясно, че двете страни водят разговори. Адвокат на Ван дер Гарде обяви, че има „конструктивна дискусия, която се очаква да продължи и вечерта”. Съдия Крофт пък подчерта, че силно препоръчва спорът да бъде разрешен чрез споразумение.
Твърди се, че през август 2014 г. Ван дер Гарде е превел на Заубер 8 милиона евро (около 8,5 млн. долара) – аванс според договор за това, че ще получи титулярно място в екипа за 2015 г. Обявените от тима пилоти Фелипе Наср и Ериксон са със спонсорски пакет от близо 40 млн. долара.
В падока и на пресконференцията на ФИА с шефове на отбори Мониша Калтенборн отказа да коментира съдебните дела. Още на първия въпрос за ситуацията около Гийдо ван дер Гарде – молба за разяснение от нейна гледна точка – тя заяви: „Това е тема, по която не мога да кажа нищо. Няма да мога да отговоря на каквито и да е въпроси по нея.”
Калтенборн все пак сподели, че цялата история има много негативно влияние върху отбора, още повече, че ситуацията все още не е ясна. „Бяха предприети определени действия срещу тима и ние действаме, но не мога да кажа нещо повече.” На въпрос дали е мислила да подаде оставка заради правния хаос, в който се озова Заубер, тя каза: „Не, не съм го обмисляла.”