Рекордьорът Райнер Цитлов с автомобили Volkswagen бе днес в България и разказа за поставения световен рекорд от експедицията Cape-to-Cape. Шефът на екипа Challenge4, заедно с Мариус Биела и Матиас Прилвиц премина през изпитанието, като изминаха точно 17 752 км за 21 дни и 16 часа.
На пресконференция днес Цитлов показа и автомобила, с който е постигнал последния си успех – Volkswagen Touareg V6 TDI. Пътешествието стартира на 21 септември от най-северната точка на Европа – Норд кап в Норвегия и завърши в най-южната част на Африка – Иглен нос. Приключението бе изключителен тест за издръжливост при шофиране, тъй като тримата авантюристи не са спирали за почивка и сън в хотел. На всеки пет часа шофьорите са се сменяли зад волана, за да могат да получат достатъчно време за сън. Прекарвали са не повече от 30 минути на всяка граница, както и са имали малки почивки за зареждане на автомобила с гориво.
Ръководителят на екипа Challenge4 Райнер Цитлов коментира: Отне ни 18 месеца подготовка, за да можем да изминем максимално бързо планираните километри за световен рекорд. Минахме общо 3 пъти през този маршрут, за да опознаем територията, както и да сме подготвени за по-бързо преминаване през границите. Най-важното за нас беше да сме амбицирани и да имаме нужната концентрация, защото след 4 нощи прекарани в колата, на 5-тата вечер вече е много трудно.
Екипът премина през 19 държави на 3 континента: Норвегия, Финландия, Швеция, Дания, Германия, Чехия, Словакия, Унгария, Сърбия, България, Турция, където пристигна на 24 септември. След Турция отборът е закаран със самолет до Египет, за да продължи от тази страна през Судан, Етиопия, Кения, Танзания, Замбия, Зимбабве и накрая Южна Африка.
Цитлов казва: През България минахме за около 5 часа през нощта. Надявам се, че съвсем скоро ще имате магистрала от Сърбия до Турция. За мен беше истинска гордост да видя, че след изминати 3000 км, все още бях в Европа. Самото преминаване през сръбската граница и влизането в България беше добро преживяване. След България влязохме в Турция, откъде се качихме на самолет до Египет. Ние бяхме първите германци, кацнали в Африка със самолет, натоварен с автомобил.
Най-тежко и трудно на екипа е било по пътища на Судан и Етиопия, а също неравните условия в африканските планини, кал, наводнения, офроуд терени, както и прословутата вулканична скална повърхност в северната част на Кения. Климатичните условия по време на пътешествието са варирали от минусови температури в Норвегия до горещите 48 градуса в Судан. Неочакван инцидент – катастрофа с друг автомобил в Танзания е причина за забавяне. Налага се колата да бъде ремонтирана 13 дни. Ако инцидентът не се бе случил, пътешествието бе планирано да завърши за рекордните 8 дни и 10 часа. По важно е, че при инцидента щетите са били само материални и нямаше жертви и пострадали.
Това предизвикателство е свързано и със социалнадейност. При всяко свое пътуване Райнер Цитлов прави дарения на организацията SOS Детски селища. В това пътуване за всеки изминат километър той дарява по 20 евро цента на SOS Детски селища в Замбия и Судан. Водещата компания за автомобилни гуми Goodyear удвоява всеки евро цент от Цитлов и дарява още 10 000 евро на SOS Детски селища в Южна Африка. Екипът също така подкрепя и кампанията Food & Trees for Africa (Храна и дървета за Африка) и гарантира, че пътуването Cape-to-Cape е с нулев въглероден отпечатък. Организацията засади 578 маслинови дървета по маршрута на предизвикателството в Африка, за да балансира отделените СО2 емисии по време на експедицията.