Макар и не много подробно, Даниел Рикиардо обясни след финала на състезанието в Монако днес, че проблемите със задвижващата система са довели до прехвърляне на цели 6-7% спирачно усилие повече към предните гуми и това е създало много проблеми в работата на колата. Нормално се играе с около 1% прехвърляне на спирачно усилие, не на 7%. По този начин обаче вероятно е предпазвал системата от проблемно зареждане.
Победата му бе сравнена от Кристиан Хорнер с карането на Михаел Шумахер в Испания през 1994 г., когато германецът се състезава в 2/3 от дистанцията с повредена кола (блокирал на пета предавка) и пресече финала втори.
Вдъхновен от победата си в Монако, Дани Рикиардо заяви, че без съмнение това е най-силният му уикенд досега и въпреки напълно различния характер на трасето в Канада, не бива непременно да се изключва шанс за добро представяне на Ред Бул и в Монреал след две седмици.
„Да, наистина характерът е много различен, но отново ще използваме хиперсофт, а ние се справихме по-добре от другите с тях”, каза той. „Що се отнася до мощността, видяхте днес, че въпреки много голямата загуба днес останахме достатъчно конкурентни и се надявам и в Канада да е така.”
„Днес мога да покажа повече емоция в сравнение с вчера!”, не криеше радостта си австралиецът веднага, след като слезе от болида си. „Две години работа и най-после чувствам, че получих удовлетворение. Имахме проблеми, трябваше да се справим с много неща по време на състезанието. В момента, когато усетих загубата на мощност, помислих, че това е краят на надпреварата ми. Но в крайна сметка спечелихме Монако е чувството е прекрасно.”
С широка усмивка Даниел заяви още, че със сигурност вторият успех за сезона вдига цената му в преговорите за нов контракт!
The moment @danielricciardo has dreamed of all his motor racing life #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/WGlQE5CFhf
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018