Нико Розберг отново трябваше да се задоволи с второто място след като не успя да даде достатъчно сериозен отпор на своя съотборник Люис Хамилтън. Пилотите на Мерцедес постигнаха седма двойна победа и спечелването на титлата при конструкторите вече изглежда формалност. Разликата между Хамилтън и Розберг обаче се увеличи на 28 точки.
„Определено допуснах грешка на старта“, обясни Розберг след надпреварата. „Всичко бе доста горещо заради втората загряваща обиколка. Това определено бе изнервящо. След това бе трудно, защото загубих доста време. Докато успея да си пробия път напред Люис бе с 8 сек преднина. Може би трябва да се упражнявам допълнително.
След това дадох всичко от себе си, карах всяка обиколка като квалификационна, за да настигна Люис. Но не се получи. Люис свърши чудесно работата си и във всеки момент можеше да отговори на темпото ми. Колата бе перфектна, вървеше като по релси.“
„Трябва да направим анализ на състезанието преди да правим всякакви заключения, но старта на Нико изглеждаше странен“, обясни от своя страна спортният директор на Мерцедес Тото Волф. „Да стартираш от втората позиция така или иначе е достатъчно затруднение. Той обаче успя да се справи с изоставането си. По време на виртуалната кола за сигурност делта времената и двамата ни пилоти бяха в рамките на нормалното.“
„Мислех си когато започнах да намалявам преднината на Люис, че в края ще мога да атакувам, но не се получи“, продължава Розберг. „Въпреки това смятам, че уикендът бе чудесен за отбора. Да караш тук е изключително удоволствие.
И двамата със Себастиян имахме огромен късмет. Подобни неща не трябва да се случват. Не може гумата да се пръсне без всякакво предупреждение. Да обвиняваш някого не носи нищо, не е градивно.
За две седмици няма как да се направят нови гуми. Трябва да разберем, защо се случват подобни неща, за да се повиши сигурността. Може би трябва да се монтират камери в задната част на колата, за да се вижда по-добре износването на гумите. Защото често има някакъв знак преди гумата да се спука, както бе при мен. Половин обиколка преди инцидента се виждаше, че гумата се разнищва.“