Нико Розберг от екипа на Мерцедес завърши на първа позиция първата свободна тренировка на пистата Сепанг в Малайзия, докато неговият съотборник Люис Хамилтън получи повреда в задвижващата си система още при първата си скоростна обиколка. Така уикенда за двамата започна по коренно различен начин и силовият агрегат на световния шампион вероятно ще трябва да бъде сменен преди втората свободна тренировка.
Като първи преследвач на екипа на Мерцедес отново изскочи тима на Ферари, след като Кими Райконен и Себастиян Фетел се наредиха на второ и трето място.
Малайзия посрещна пилотите с чудесно време. В началото на първата свободна тренировка температурата на въздуха бе 30 градуса, а асфалтът бе загрят до 41 градуса.
Всички състезатели се хвърлиха на пистата веднага след даването на зелена светлина на сесията. След обичайните инсталационни обиколки започна и същинската работа. Освен завръщането на Фернандо Алонсо в болид Макларън с голяма радост бе посрещната и появата на колите на Мейнър Маруся. Още след инсталационната си обиколка обаче Роберто Мери съобщи за странно поведение на колата и се прибра съвсем бавно в бокса.
Проблеми имаше и при Мерцедес, след като телеметрията на колата на Люис Хамилтън не работеше. Това означаваше, че инженерите не получават необходимата информация за функционирането на колата.
Съотборникът на британеца, Нико Розберг, поведе в класирането още след първото си излизане със секунда пред втория. Зад него се наредиха Карлос Сайнц мл. (Торо Росо) и Кими Райконен (Ферари).
Макс Верстапен бе предупреден от инженерите си за спукана задна дясна гума, а малко по-късно, около половин час след началото на сесията Люис Хамилтън остана на 10 завой след проблем с колата.
Освен Уил Стивънс и Роберто Мери от екипа на Мейнър, дебют в кола от Формула 1 направи и Рафаеле Марсиело, който се появи в болид на Заубер на мястото на Фелипе Насър.
Розберг подобри времето си около половин час преди края на първата петъчна сесия с почти половин секунда, докато неговият съотборник Люис Хамилтън бе принуден да чака в бокса механиците да установят причината за спиране му още при първото излизане след инсталационната обиколка.
Втори се нареди Ромен Грожан (Лотус), чието изоставане бе с 1,4 сек от първия. Трети продължаваше да е Карлос Сайнц, следван от съекипника си Макс Верстапен.
Пилотите на Торо Росо изглеждаха отново по-добре от тези на Ред Бул, като не малка част от причината за това се приписваше на наличието на къс нос и прилежащата към него аеродинамична конфигурация. При Биковете пък този по-къс нос все още не е наличен след като с него колата им не успя да издържи краш тестовете на ФИА.
Себастиян Фетел направи първата си скоростна обиколка около час след началото и се нареди шести зад съотборника си Кими Райконен. Финландецът обаче скоро подобри времето си и излезе втори на по-малко от секунда зад лидера.
Фетел даде трети резултат след втората си бърза обиколка, а облаците над главата на Хамилтън изглежда се сгъстяваха, след като стана ясно че проблемите са в задвижващата система на неговата кола и вероятно ще се наложи тя да бъде сменена.
Проблеми изглежда имаше и Данил Квят (Ред Бул) като при него виновни за това изглеждаха спирачките. Освен от тях, руснакът се оплака и от мощността.
В края пилотите на Ферари подобриха отново времената си, като отново Райконен бе по-близо до върха на едва 0,4 сек зад Розберг. Фетел пък изостана с 0,8 сек. Ромен Грожан остана четвърти, следван от Карлос Сайнц, Даниел Рикиардо, Макс Верстапен и Валтери Ботас.