Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг бил изненадан от действията на Хамилтън

Розберг бил изненадан от действията на Хамилтън

49
0

Нико Розберг заяви, че е бил наясно със ситуацията преди удара между него и съотборника му в Мерцедес Люис Хамилтън в първата обиколка на Гран при на Испания и е останал изненадан от действията на англичанина.

„Бях наясно със ситуацията видях Люис да приближава. Затова предприех обичайното за пилот действие да покрия вътрешната линия и „да затворя вратата” колкото се може по-рано. При наближаването на завоя дадох ясно да се разбере, че няма да оставя никакво пространство отвътре. Бях много изненадан, че въпреки това той тръгна натам. Стюардите решиха, че това е състезателен инцидент и ние приемаме заключението им”, каза Нико.

Немският пилот обясни също така, че е крайно разочарован след доброто начало на състезанието за него: „Дойдох тук, за да спечеля и наистина се вълнувах след първия завой. Водех в надпреварата, след като задминах Люис, а той бе на полпозишън. Затова съм толкова разочарован, че всичко приключи така.”

В решението на стюардите, с което се обявява, че срещу пилотите на Мерцедес няма да бъдат предприемани допълнителни действия, се казва следното: „Инцидентът започва, когато кола №6 е в неправилен режим, зададен от пилота преди старт. Това създава значителна разлика в мощността между автомобили №6 и №44 на излизане от трети завой на правата, достигаща до 17 км/ч на самата права. №6 отива вдясно, за да защити позицията си, каквото право има според член 27.7 от спортните правила. Същевременно №44 като доста по-бързия болид в конкретния момент вижда пространство от вътрешната страна и опитва да изпревари. Член 27.7 изисква водещият пилот да остави място, ако „значителна част” от опитващия се да го задмине автомобил е успоредна с неговата кола. Част от предното крило на №44 е в пространството на №6 за част от секундата преди №44 да излезе встрани и вдясно от пистата, за да предотврати удар. Това може да е накарало №44 да повярва, че има право да мине вдясно. След като стъпва на тревата, №44 вече не контролира ситуацията.

След подробно изслушване на двамата пилоти стюардите решиха, че кола №6 е имала правото да извърши маневрата (за защита), както и че опитът за изпреварване на №44 е разумен. Стечението на обстоятелствата е такова, че нито един от състезателите не носи по-голяма вина и поради това няма да бъдат предприемани допълнителни действия.”